tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post1221536325168997948..comments2023-10-05T08:40:18.549+03:00Comments on Ἀρετὴ ΚΑΙ Τόλμη: Ἀρχαῖα καί γλωσσικό πρόβλημαΣπύρος Σπυρόπουλοςhttp://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-37521271292928016362014-03-23T07:49:06.489+02:002014-03-23T07:49:06.489+02:00Πολύ ωραια ανάρτηση καί πολύ καλά καί διαφωτιστικά...Πολύ ωραια ανάρτηση καί πολύ καλά καί διαφωτιστικά σχόλια ! <br />Μπράβο σέ όλους (μεγάλη υπόθεση τό ίντερνετ)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-55425836007539168192014-03-21T04:24:58.472+02:002014-03-21T04:24:58.472+02:00Τὸ συμπέρασμα ποὺ ἐξάγεται ἀπὸ τὸ παραπάνω κείμενο...Τὸ συμπέρασμα ποὺ ἐξάγεται ἀπὸ τὸ παραπάνω κείμενο καὶ τὰ σχόλια εἶναι ὅτι τὰ ἑλληνικά (δηλαδὴ ἐξ ὁρισμοῦ τὰ ἀρχαῖα) εἶναι ἡ καθ' ἑαυτὸ γλῶσσα τοῦ πνεύματος καὶ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ κατανοηθοῦν ἀπὸ λαοὺς μπακάληδων ὅπως οἱ Ἀμερικανοὶ ἀλλὰ οὔτε καὶ ἀπὸ Γραικύλους. Τὰ περὶ δημοκρατικῆς ἐκπαιδεύσεως δὲν συνάδουν μὲ τὸ ἑλληνικὸ πνεῦμα. Ὁ ἑλληνιστὴς Κάρολος Μὰρξ ὀνειρεύετο ἀριστοκρατικὴ παιδεία γιὰ τὸν λαὸ ἀπηλλαγμένο ἀπὸ τὴν ἐργασιακὴ δουλεία καὶ ὄχι δημοκρατία ἀλλὰ λαοκρατία. Ὁ κομμουνιστὴς ποιητὴς Μαγιακόβσκι στὸ θεατρικό του ἔργο Κλόπ, ἀναδεικνύει μία κομμουνιστικὴ κοινωνία ἀριστοκρατῶν ἡ ὁποία θὰ εἶχε ὡς φυσικὸ λόγο τὴν ἑλληνικὴ τοῦ Πλάτωνος. Ἡ χυδαιότης τοῦ ἀστικοῦ καπιταλισμοῦ ἀπαιτεῖ τὸν δημοτικιστικὸ ψυχαρισμό.<br />Δημήτρης ΚιτσίκηςDimitri Kitsikishttps://www.blogger.com/profile/03940978783201014641noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-12676556227557496342014-03-19T02:30:28.219+02:002014-03-19T02:30:28.219+02:00O χρονος κατα τον οποιο καταργηθηκαν τοσο τα αρχαι...O χρονος κατα τον οποιο καταργηθηκαν τοσο τα αρχαια οσο και η καθαρευουσα και το πολυτονικο ειναι οταν η υποχρεωτικη εκπαιδευση εγινε εννεα χρονια και τα περισσοτερα παιδια σπουδασαν επι πολλα χρονια.<br />Σημερα για να βρεις νεο να μην εχει τουλαχιστον ενα πτυχιο σε μια ξενη γλωσσα, ειναι δυσκολο.<br />Ομως καταφεραμε να μην υπαρχει νεος με μια βασικη γνωση των αρχαιων, τοση που να του επιτρεψει να διαβασει οχι τον Ομηρο αλλα τον Παπαδιαμαντη.<br />Οποιος δεν εχει γνωση αρχαιων δεν ξερει ουτε νεα, γιατι εκει βρισκονται οι ριζες της γλωσσας μας.<br />Αυτο αλλωστε νομιζω οτι επισημαινεται και στο αρθρο.<br />Εκεινο που δεν καταλαβα ειναι αφου ουτε οι Γαλλοι, οι Αγγλοι κλπ ουτε πολυ περισσοτερο οι Ελληνες (κατα τον συγγραφεα) δεν εχουν την "πολυτελεια" να μαθουν Αρχαια, τελικα ποιος θα μαθει;<br />Ισως εννοει οτι πρεπει να διαφυλαχτουν ως μουσιακο ειδος, και δεν θα διαφωνησω οτι πρεπει να θεωρειται παγκοσμιο πολιτιστικο μνημειο.<br />Εδω ομως δεν συζηταμε να σωσουμε τ αρχαια αλλα να σωθουμε εμεις.<br />Με λιγα λογια διδασκομαστε αρχαια για να ωφεληθουμε κι οχι για να τα διασωσουμε.<br />Σ αυτο το πλαισιο το θεμα δεν ειναι αν πρεπει να διδασκονται τ αρχαια, αλλα το πως και γιατι.<br />Στην εποχη μου ηταν πρωτευον μαθημα αλλα παρολες τις ατελειωτες ωρες διδασκαλιας κανενας νομιζω δεν εμαθε τιποτε που να δικαιολογει εστω και το ενα δεκατο του χρονου που ξοδεψε.<br />Αυτο ισως δεν ειναι περιεργο σ ενα σχολειο που οι αποφοιτοι λυκειου δυσκολευονται στον πολλαπλασιασμο και την διαιρεση, θα επρεπε ομως να βρεθει ποιο επιπεδο ειναι εφικτο και να γινει προσπαθεια να επιτευχθει.<br />Αλλωστε και ολα τα μαθηματα μεχρι καποιοι επιπεδου διδασκονται, γιατι πρεπει η διδασκαλια των αρχαιων ν αποβλεπει σε δημιουργεια αρχαιομαθων και οχι σε κατι λιγοτερο; <br />Προσωπικα ποτε δεν θεωρησα οτι εμαθα αρχαια στο σχολειο εντουτοις οταν αποφασισα μετα απο χρονια να διαβασω αρχαιο κειμενο ανακαλυψα οτι δεν ημουν τελειως ασχετος.<br />Απο κει και περα ειναι θεμα εξασκησης. <br />Νομιζω οτι με πολυ λιγωτερες ωρες θα μπορουσα να μαθω πολυ χρησιμοτερα πραγματα για την αρχαια γλωσσα απ αυτα που τελικα εμαθα, που θα με εκαναν ν αποφασισω νωριτερα να προσπαθησω να βελτιωθω στ αρχαια.<br />Σιγουρα ομως θα το θεωρουσα αβασταχτη απωλεια αν δεν μπορουσα ν απολαυσω τον Πλατωνα η τον Λυσια απ το αρχαιο κειμενο.<br />Οποιος σας πει οτι ειναι πεταμενος χρονος η διδασκαλια των αρχαιων να μην τον πιστεψετε.<br />Αν διδαχτουν σωστα μπορει να οφελεισουν πολυ ειδικα οσους αποφασισουν να τα συνεχισουν μονοι τους. <br />Αλλωστε μ αυτην την λογικη πεταμενος χρονος ειναι και το να μαθαινεις ολοκληρωματα και λογαριθμους σε ανθρωπους που οταν τελειωσουν το σχολειο δεν θα ξερουν να λυσουν ουτε προβλημα κλασματων.Γιαγκος Γεωργιοςhttps://www.blogger.com/profile/17395699064204965450noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-51369705572769917202014-03-18T21:03:12.441+02:002014-03-18T21:03:12.441+02:00Ναι έχεις δίκαιο zaratustra και με συγχωρείς για τ...Ναι έχεις δίκαιο zaratustra και με συγχωρείς για το λάθος, για ένα άλλο κείμενό σου ήταν στο οποίο λες για τον δημοψήφισμα που δεν έγινε , πρόσφατο κείμενο αν δεν κάνω λάθος, ήθελα να πω, διότι βλέπω ότι λείπουν συνδέσμοι και το κείμενο στερείται λογικής,.. ότι προφανώς και αναφέρεσαι στον Παπανδρέου ο οποίος ως πρωθυπουργός κρίνεται από αυτά που έκανε και είπε και όχι από τα μισόλογα της παραζάλης του, και από αυτά που έκανε και είπε και που εξακολουθεί να λέει δικαίως τον κρίνει η ιστορία ως τον ηλίθιο που με την ηλιθιότητα του έκανε ιστορικό κακό στον τόποΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣhttps://www.blogger.com/profile/06936329067682037797noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-69646007841840141152014-03-18T17:22:35.391+02:002014-03-18T17:22:35.391+02:00Νά μέ συμπαθᾶς ἀλλά δέν σέ πιάνω. Δέν βγάζω νόημα ...Νά μέ συμπαθᾶς ἀλλά δέν σέ πιάνω. Δέν βγάζω νόημα οὔτε μπορῶ νά συνδέσω τό σχόλιό σου μέ τό ἄρθρο ἤ τό σχόλιό μου. Μήπως ἤθελες νά τό γράψεις αὐτό κάπου ἀλλοῦ; Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-17278805204378388692014-03-18T16:39:00.048+02:002014-03-18T16:39:00.048+02:00προφανώς και αναφέρεσαι στον Παπανδρέου ο οποίος ω...προφανώς και αναφέρεσαι στον Παπανδρέου ο οποίος ως πρωθυπουργός κρίνεται από αυτά που έκανε και είπε όχι από τα μισόλογα της παραζάλης του, δικαίως τον κρίνει η ιστορία ως τον ηλίθιο που με την ηλιθιότητα του έκανε ιστορικό κακό στον τόποΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣhttps://www.blogger.com/profile/06936329067682037797noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-11054762718510046622014-03-17T11:07:03.998+02:002014-03-17T11:07:03.998+02:00Γιὰ νὰ διαμορφώσει ὁ ἀναγνώστης μία πλήρη εἰκόνα π...Γιὰ νὰ διαμορφώσει ὁ ἀναγνώστης μία πλήρη εἰκόνα πῶς τὸ « γλωσσικὸ» καὶ οἱ εἰδικοὶ γλωσσολόγοι, λειτούργησαν ὡς ὁδοστρωτήρας ὅλης τῆς ἑλληνικῆς πολιτιστικῆς δομῆς καλὸ εἶναι, μαζὶ μὲ τὸ σημερινὸ ἄρθρο τοῦ Γερασίμου Κακλαμάνη, νὰ διαβάσει καὶ τὴν<a href="http://katotokerdos.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%9B%CE%A5%CE%A3%CE%97%20%CE%A4%CE%97%CE%A3%20%CE%9D%CE%95%CE%9F%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%97%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%97%CE%A3%20%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%97%CE%A3%20%CE%99%CE%94%CE%95%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%91%CE%A3" rel="nofollow"><strong>ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ</strong></a> ὅπως καὶ τὸ βιβλίο του ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. Στὸ τελευταῖο ἐξηγεῖται πῶς ἡ ἀκρίδα τοῦ ψυχαρισμοῦ, ἐν ὄψει τῶν βαλκανικῶν ἀνακατατάξεων καὶ μεγαλοϊδεατικῶν ἑλλαδικῶν ἐπιδιώξεων μετὰ τὸ συνέδριο τοῦ Βερολίνου τὸ 1880, ἀντικατέστησε τὸ « ἔνθεν κακεῖθεν» μὲ τὸ σαφῶς δυσκολώτερο «π' 'διῶ κι' π' 'κεί ».<br /> <br />Ἐπιτροπές, ἐκπαιδευτικοὶ ὅμιλοι, λογοτεχνικὲς γενεὲς ἦσαν οἱ χωροφύλακες καὶ τοποτηρητὲς τοῦ πνευματικοῦ βάλτου πού ἀκολούθησε. Τὸ « γλωσσικὸ» ἔγινε σημεῖο συνάντησης τοῦ συντηρητικοῦ ἐθνικόφρονα πού συρρικνώνει τὴν γλῶσσα στὴν ἐπαναφορὰ τῶν Ἀρχαίων στὰ σχολεῖα, καὶ τοῦ προοδευτικοῦ κουλτουριάρη πού προτείνει τὴν συγχώνευση τῶν 3 «ι» σὲ 1. Ἀντὶ γιὰ μία γλῶσσα ὄχημα ἰδεῶν καὶ νοημάτων, ἐπικράτησε μία γλωσσομαχία καρεκλοκένταυρων καὶ εἰδικῶν μὲ πολιτικὲς ἐπιδιώξεις, μέσῳ ἐγκυκλίων, νόμων καὶ συνταγματικῶν διατάξεων. Εἶναι ἡ ἀκύρωση τοῦ ἑλληνισμοῦ ὡς παγκόσμιου πνευματικοῦ ἀγαθοῦ καὶ ὁ ὑποβιβασμός του σὲ θεμέλιο ἑλλαδισμού, ὅπως τὸ « ἑλληνικὸ» τυρὶ φέτα …<br />Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.com