tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post2166438917726927334..comments2023-10-05T08:40:18.549+03:00Comments on Ἀρετὴ ΚΑΙ Τόλμη: Σιωπηλός ψηφιακός ἐγκέφαλοςΣπύρος Σπυρόπουλοςhttp://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-86002180837418748672012-10-28T22:39:45.903+02:002012-10-28T22:39:45.903+02:00Α! Τώρα κατάλαβα τον λόγο της παράθεσης βιβλιογραφ...Α! Τώρα κατάλαβα τον λόγο της παράθεσης βιβλιογραφίας σας. Ομολογώ ότι το παρακάτω κείμενό σας για τις απώλειες προσεγγίζει πολύ καλύτερα την δική μου υποκειμενική εμπειρία του πόνου: "Πολλὰ χρόνια πέρασαν καταμετρῶντας ἀπώλειες, σιγὰ σιγά, λίγο λίγο, ὥρα μὲ τὴν ὥρα, μέρα μὲ τὴ μέρα, βιβλία, γράμματα, ἱστολόγια, ἱστορίες, παραστάσεις, ποιήματα. Οἱ ἀπώλειες εἶναι πάντοτε σαφεῖς, ἀνεξέλεγκτες κι ὁλοένα καὶ πιὸ καταστροφικῆς ποιότητας. Τί εἶναι λοιπὸν αὐτὸ πού δίνει στὶς ἀπώλειες αὐτὴ τὴν καταστροφικὴ ἰσχύ; Ὁ πόνος πού καθίσταται σταδιακὰ διαφορετικῆς φύσεως σά μία γρήγορη μαχαιριά, ἢ ὁ ἔλεγχος πού διαχωρίζει τὴν ἀπώλεια ἀπὸ τὴν ἐγκατάλειψη; Ἐγκαταλείπω κάτι, ἔχω τὸν ἔλεγχο. Τὸ χάνω, μαζί του χάνω καὶ τὸν ἔλεγχο." Ευχαριστώ πολύ και για τις ευχές σας. seads.ofhttps://www.blogger.com/profile/03135939736403647583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-85341644760715358302012-10-28T19:49:26.061+02:002012-10-28T19:49:26.061+02:00Βέβαια για να αποφευχθούν τα χασμουρητά των αναγνω...Βέβαια για να αποφευχθούν τα χασμουρητά των αναγνωστών και οι διαμαρτυρίες του οικοδεσπότη του ιστολογίου, δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε λεπτομέρειες του τι με απασχολεί ιδιαίτερα, αλλά εν πάσει περιπτώσει η ανεξάρτητη και αντικειμενική επικύρωση υποκειμενικών αναφορών δεν με απασχολεί πολύ, καθώς αντικειμενικό και αληθές θεωρώ πως εκλαμβάνεται αυτό το οποίο αποδέχεται η εκάστοτε πλειοψηφία, και αυτό παρεμποδίζει την αναζήτηση. Την βιβλιογραφική αναφορά την παρέθεσα υποθέτοντας πως θα σας ενδιέφερε η νευροβιολογική προσέγγιση στο ερώτημα της υποκειμενικής εμπειρίας του πόνου. <br />Χρόνια πολλά για την ονομαστική σας γιορτή<br />Flying Demonhttps://www.blogger.com/profile/02325868916616870526noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-26043260928926260612012-10-28T14:35:39.813+02:002012-10-28T14:35:39.813+02:00"Expected pain during the falsely signaled 50..."Expected pain during the falsely signaled 50°C stimulus (i.e., 15-s expectation period) was significantly less than that during a correctly signaled 50°C stimulus (30-s expectation period) (F 60.69, P 0.0001) and was statistically indistinguishable from that of a correctly signaled 48°C stimulus (F 0.2944, P 0.60, not significant).<br />A regression analysis confirmed that decreased expectations powerfully modulated experienced pain intensity (Fig. 2B).<br />Approximately 85% of the variability in the percent decrease in experienced-pain-intensity ratings could be explained by the percent decrease in expected pain produced by lowered expectations ( 0.87, intercept 11.03, R2 0.85, F 44.522, P 0.0002).<br />Expectations for decreased pain substantially reduced experienced-pain-intensity-related brain activation. On a qualitative level, pain-intensity-related activation after decreased expectations of pain closely resembled that evoked by correctly signaled 48°C stimuli."<br /><br />"Importantly, this analysis was not weighted by perceived pain intensity, thus<br />minimizing potential errors arising from the demand characteristics of the task. Thus, the reductions in 50°C-stimulus-related brain activation by expectations for reduced pain independently and objectively validate the subjective reports of decreased pain intensity."<br /><br />"Positive expectations (i.e., expectations for decreased pain) produce a<br />reduction in perceived pain (28.4%) that rivals the effects of a clearly analgesic dose of morphine (0.08 mg kg of body weight, an 25% reduction in pain)(53)." <br /><br />Ευχαριστώ για την έρευνά σας και την παράθεση της παραπάνω βιβλιογραφίας όπου αυτό που υποθέτω ότι σας απασχολεί ιδιαίτερα είναι "η ανεξάρτητη και αντικειμενική επικύρωση (εγκυρότητα) της υποκειμενικής αναφοράς".<br />Με εκτίμηση,<br />Ψηφιακώς φώκια<br />Φυσικώς επίσης φώκια ονόματι Δήμητρα<br />Ειδικότητα: αναφέρεται ότι τα κάνω θάλασσα<br />Ενδιαφέροντα: βραχονησίδεςseads.ofhttps://www.blogger.com/profile/03135939736403647583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-49521901605701645482012-10-28T11:05:06.311+02:002012-10-28T11:05:06.311+02:00Παραθέτω τη βιβλιογραφία http://www.pnas.org/conte...Παραθέτω τη βιβλιογραφία http://www.pnas.org/content/102/36/12950.full.pdf+html<br />Με εκτίμηση <br />Ψηφιακώς Flying Demon <br />Φυσικώς Κώστας <br /> Flying Demonhttps://www.blogger.com/profile/02325868916616870526noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-48832392368434090892012-10-28T01:38:53.011+03:002012-10-28T01:38:53.011+03:00"Ἡ ἤρεμη ἀπογοήτευση τοῦ σιωπηλοῦ Σωτήρη ἐπιδ..."Ἡ ἤρεμη ἀπογοήτευση τοῦ σιωπηλοῦ Σωτήρη ἐπιδεινώθηκε στὴ μέση ἡλικία ὁπὸτε καὶ τὸ ἔρημο φαράγγι (οἱ σιωπές του), ποὺ χωρίζει τὶς φιλοδοξίες ἀπὸ τὰ ἐπιτεύγματα, ἄρχισε νὰ μεγαλώνει καὶ τὸν παρέσυρε σὲ ὑπερβολές. Διαμαρτυρόταν γιὰ τοὺς φίλους του ποὺ εἶχαν ὅλοι τους χτίσει εἰδύλλια μεγάλης ἀπόστασης, τὰ διατηροῦσαν ζωντανὰ μέσω ἠλεκτρονικῆς ἐπαφῆς καὶ θεωροῦσαν πὼς ὁ πραγματικὸς ἐαυτὸς τους ἐκφράζεται καλύτερα online. Ἤμασταν ὅλοι μας μέσα σ΄ἕνα μικρὸ γραφεῖο, ἔλεγε, ὅμως διανοητικὰ καὶ συναισθηματικὰ ὁ καθένας μας ἦταν δεσμευμένος ἀλλοῦ. Συζητοῦσες κάτι τὴ μιὰ στιγμὴ καὶ τὴν ἄλλη ὁ καθένας βυθιζόταν σὲ μιὰ διαφορετικὴ τηλεφωνικὴ συνομιλία στὸ κινητό, ἀλλάζοντας φωνὴ καὶ ὕφος. Ποῦ βρίσκονται τώρα αὐτοί, ποῦ πήγανε; διερωτόμουν. Τί συμβαίνει στὴν περίπτωση πού οἱ ἐαυτοί μας, αὐτοὶ πού θεσπίζονται μέσῳ ψηφιακῶν μέσων δὲν συμπίπτουν μὲ ἐκείνους πού παρουσιάζουμε ὅταν ἀλληλεπιδροῦμε μὲ κάποιον πρόσωπο μὲ πρόσωπο, ἢ ὅταν ὁ ψηφιακὸς ἐαυτὸς μας ἔρχεται σὲ πλήρη ἀντίθεση μὲ τὸ φυσικό; Ὑπάρχει τέτοιο πράγμα πού νὰ ὀνομάζεται ἀληθινὸς ἐαυτὸς πλέον; Ὑπῆρξε ποτέ;": <br />Συμφωνώ απόλυτα ότι "Οι πληγές έχουν πολύ υποκειμενικό νόημα". Αυτό με βοηθήσατε να επεξεργαστώ με τα παραπάνω. Σας ευχαριστώ και πάλι. Θα μου επιτρέψετε να υποθέσω ότι διαθέτουμε δυνατότητες "δρομέα μεγάλων αποστάσεων" σε κάποια αναλογία με ιδιότητες αυτοηττώμενου Ελπήνορα?<br />seads.ofhttps://www.blogger.com/profile/03135939736403647583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-31473241873655061242012-10-28T00:34:44.354+03:002012-10-28T00:34:44.354+03:00Εγώ σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και το χρόνο σ...Εγώ σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και το χρόνο σας.<br />Θα παρατηρούσα ότι ο Ελπήνωρ έχει πολλές σημαντικές διαφορές με τον δρομέα μεγάλων αποστάσεων: <br />• Ο Ελπήνωρ καταλήγει στον ατυχή, άδοξο και ενδεχομένως ντροπιαστικό θάνατο<br />• Η πράξη του δρομέα έχει σπουδαία πολιτική σημασία <br />• Ο Ελπήνωρ εκλιπαρεί για την υστεροφημία του, θέλει οι μεταγενέστεροι να τον ενθυμούνται ως ναυτικό<br />• Η “μηδενιστική χειρονομία” στις δύο περιπτώσεις είναι πολύ διαφορετικού ειδικού βάρους<br /><br />Οι πληγές έχουν πολύ υποκειμενικό νόημα<br /><br />Flying Demonhttps://www.blogger.com/profile/02325868916616870526noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-37489831213761511602012-10-27T22:37:10.086+03:002012-10-27T22:37:10.086+03:00Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Θα ήθελα να μου ...Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Θα ήθελα να μου επιτρέψετε να διευκρινίσω ότι η καθημερινότητα και η μυθολογία μας [βλέπετε Ελπήνορα] βρίθει, υποθέτω, "μηδενιστικών χειρονομιών". Μόνο τον χαρακτηρισμό "ήρωας" αμφισβητώ με αφορμή την επιθυμία μου να συμπεριλάβω εαυτόν σε εξ αμελείας έκθεση σε ατύχημα και πληγή υπό συνθήκες ματαίωσης. seads.ofhttps://www.blogger.com/profile/03135939736403647583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-9123197691152630982012-10-27T21:47:43.553+03:002012-10-27T21:47:43.553+03:00Μάλλον με παρεξηγήσατε δεν μίλησα για πάσχοντα ή φ...Μάλλον με παρεξηγήσατε δεν μίλησα για πάσχοντα ή φροντιστή ή θεραπευτή. Απέχουν άλλωστε της ειδικότητός μου. Flying Demonhttps://www.blogger.com/profile/02325868916616870526noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-38831176657070475062012-10-27T19:35:08.328+03:002012-10-27T19:35:08.328+03:00".."Δρομέα Μεγάλων Ἀποστάσεων" τοῦ ...".."Δρομέα Μεγάλων Ἀποστάσεων" τοῦ Alan Sillitoe ποὺ τὴ μέρα τῆς κούρσας καὶ μετὰ ἀπὸ ἐξαντλητικὴ προετοιμασία ἀπαρνιέται τὴ νίκη. Σταματᾶ σκόπιμα μερικὰ μέτρα μπροστὰ ἀπὸ τοὺς ἄλλους δρομεῖς λίγο πρὶν κόψει τὸ νῆμα, ἐνῷ θὰ μποροῦσε εὔκολα νὰ εἶχε κερδίσει. Ἀφήνει τοὺς ἄλλους δρομεῖς νὰ τὸν περάσουν καὶ νὰ τερματίσουν πρῶτοι, σὲ μία μηδενιστικὴ χειρονομία" κυρίως προς τον εαυτό του, θα υπέθετα, πράγμα εξαιρετικά οδυνηρό για τον πάσχοντα και αντίστοιχα λυπηρό για τον παρατηρητή, τον φροντιστή, ή τον θεραπευτή του. <br />"Μήπως τό ἀνθρώπινο μυαλό τείνει στό δόγμα μετά ἀπό ἐξαντλητική διανοητική έπεξεργασία;" Σε αντίστοιχη περίπτωση νομίζω έχετε διαπιστώσει "μαζοχισμό". Δεν διαφωνώ στον χαρακτηρισμό υποθέτοντας ότι η "ἐξαντλητική διανοητική έπεξεργασία;" γίνεται στείρα, ατελέσφορη, όταν δεν συνοδεύεται από αντίστοιχη συναισθηματική.<br />"Τό θάρρος νά κρατᾶς τό στόμα σου κλειστό": Και σε αυτό δεν θα διαφωνούσα αν δεν υπήρχαν περιπτώσεις όπως αυτή που παρουσιάζετε παραπάνω ως "μηδενιστικὴ χειρονομία". Κατ' αυτή την έννοια έχετε δίκιο, υποθέτω, να συνδέετε με "Τό θέμα τῆς σιωπῆς - μοναξιᾶς". seads.ofhttps://www.blogger.com/profile/03135939736403647583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-62596319419511820072011-01-23T20:23:37.841+02:002011-01-23T20:23:37.841+02:00Στην λέξη "δόγμα" συνήθως ἀποδίδεται ἀρν...Στην λέξη "δόγμα" συνήθως ἀποδίδεται ἀρνητικό περιεχόμενο. Ὄχι ὅτι μερικές φορές δέν ὑπάρχει. Δέν εἷναι ὅμως οἱ περιπτώσεις στίς ὁποῖες θά ἀναφερθῶ.<br /><br />Βρίσκω ἐνδιαφέρουσα τήν ἄποψη ὅτιὁ δογματιμός εἷναι ἡ φυσιολογική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπινου μυαλοῦ. Θά προσθέσω καί μιά έναλλακτική. Μήπως τό ἀνθρώπινο μυαλό τείνει στό δόγμα μετά ἀπό ἐξαντλητική διανοητική έπεξεργασία; Καί δέν ἀναφέρομαι σέ κάποιο ξεχωριστό ἄτομο, ἀλλά στό συλλογικό ἀνθρώπινο μυαλό σέ βάθος χρόνου καί γενεῶν...<br /><br />Τό θέμα τῆς σιωπῆς - μοναξιᾶς ειναι πιό δύσκολο... πρός τό παρόν θά τό ἀποφύγω. Μοῦ θύμισε τό ποίημα τῆς Πλάθ " Τό θάρρος νά κρατᾶς τό στόμα σου κλειστό"...Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.com