tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post4740843503253377195..comments2023-10-05T08:40:18.549+03:00Comments on Ἀρετὴ ΚΑΙ Τόλμη: Ἡ δικαιοσύνηΣπύρος Σπυρόπουλοςhttp://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-62610476770264880042017-02-19T21:49:09.458+02:002017-02-19T21:49:09.458+02:00Tὀ σπάσιμο τῆς πολιτικῆς σὲ πολλὰ ὑποκείμενα ἕχει ...Tὀ σπάσιμο τῆς πολιτικῆς σὲ πολλὰ ὑποκείμενα ἕχει σἀν θεολογικὸ προηγούμενο τὸν μουλαρίσιο σκεπτικισμὸ ἕναντι τοῦ ἁποκεκαλυμμένου Θείου Λόγου.Kωσταντῆς Λοῦκοςhttps://www.blogger.com/profile/05242954472747224763noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-87238499964925316902017-02-15T21:28:45.065+02:002017-02-15T21:28:45.065+02:00Ι.Βαρουφάκης: «Αυτά είναι τα λάθη που έκανα. Από τ...Ι.Βαρουφάκης: «Αυτά είναι τα λάθη που έκανα. Από τη στιγμή που υποτάσσεσαι στους μικρομεσαίους της Τρόικας έχει τελειώσει το παιχνίδι».<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=Nj0jD_CeJ3w<br />Ιωάννης Σ.https://www.blogger.com/profile/15786184637831946541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-84051282075371006522017-02-01T20:16:33.924+02:002017-02-01T20:16:33.924+02:00Τελείως ἀναποδα τὰ λέει ὁ ἱστορικὸς Κρεμμυδᾶς. Λέε...Τελείως ἀναποδα τὰ λέει ὁ ἱστορικὸς Κρεμμυδᾶς. Λέει ὅτι τὸ κοινωνικὸ ἄτομο εἶναι τὸ πρόταγμα τοῦ Διαφωτισμοῦ. Τείνω νὰ συμφωνήσω μαζί του. Ἡ πραγματικότητα εἶναι ὅτι εἴμαστε στὴν κοσμάρα μας ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι ἀλήθεια !!! Δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξῃ λοιπὸν κοινὴ δράση ποὺ νὰ τὴν παραβλέπει. Τὸ λάθος εἶναι κατὰ τὴ γνώμη μου ὁ ὀμπζεκτιβισμὸς τοῦ λεγομένου Διαφωτισμοῦ.Kωσταντῆς Λοῦκοςhttps://www.blogger.com/profile/05242954472747224763noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-20867037746759651742017-01-21T01:09:34.659+02:002017-01-21T01:09:34.659+02:00Πολιτικά πιστεύω δεν έχουμε κοινά, κοινωνικά πιστε...Πολιτικά πιστεύω δεν έχουμε κοινά, κοινωνικά πιστεύω δεν έχουμε κοινά, θρησκευτικά πιστεύω δεν έχουμε κοινά, συμφέροντα δεν έχουμε κοινά, γούστα προφανώς (δεν τα γνωρίζω) δεν έχουμε κοινά, τρόπο σκέψης δεν έχουμε κοινό, ε τι κοινό έχουμε; Γλώσσα έχουμε κοινή χμμ. Μιλάμε την ίδια γλώσσα, νομίζω(!). Αλλά και πάλι η γλώσσα από μόνη της δεν θεωρώ ότι συγκροτεί συλλογικότητα που να μπορεί να δράσει προς μία κατεύθυνση.Ιωάννης Σ.https://www.blogger.com/profile/15786184637831946541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-9503647860741673122017-01-21T00:59:08.099+02:002017-01-21T00:59:08.099+02:00Δως μου ένα λόγο γιατί εγώ να ενωθώ μαζί σου σε έν...Δως μου ένα λόγο γιατί εγώ να ενωθώ μαζί σου σε έναν κοινό αγώνα. Αν δεν πιστεύουμε το ίδιο, δεν ενωνόμαστε, πάρτο χαμπάρι. <br /><br />Η ατομικότητα ήρθε μετά το Διαφωτισμό, ακριβώς διότι ο καθένα άρχισε να πιστεύει ό,τι του κατέβαινε στην γκλάβα του. Άρχισε να πιστεύει εννοώ σε όλα τα επίπεδα. Όχι μόνο στο θρησκευτικό. Κι όταν ο καθένας πιστεύει ό,τι θέλει και λογαριάζει μόνο το ίδιον θέλημα, χωρίζεται από τους άλλους. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν δρα στην κοινωνία, απλώς παύει να υπάρχει η έννοια της συλλογικότητας. Ούτε αυτό το βλέπεις δηλαδή; Τόσο δύσκολο είναι; <br /><br />Δες εμένα κι εσένα. Πες μου έχουμε κάτι κοινό; Μη μου πεις είμαστε και οι δύο άνθρωποι. Χαίρω πολύ κι εμένα με λένε Ιωάννη και εσένα Κωνσταντή.Ιωάννης Σ.https://www.blogger.com/profile/15786184637831946541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-80238955015526027922017-01-20T06:47:34.286+02:002017-01-20T06:47:34.286+02:00Τελείως λάθος ἡ σύλληψη τοῦ Γιάννη διότι χωρίζει τ...Τελείως λάθος ἡ σύλληψη τοῦ Γιάννη διότι χωρίζει τὰ πρὸ τοῦ θανάτου μὲ τὰ μετὰ θάνατον. Ἡ ἕνωση ἔρχεται ἀπὸ τὴν ἀτομική συνειδητοποίηση, ἀπὸ τὴν μοναχική πορεία ποὺ δύναται νὰ γίνει συλλογικὴ μόνο ὄταν εἶναι ἀληθινή.<br /><br />Ὁ Α μὲ τὸν Β δὲν ἐνώνεται μέσω τοῦ Γ. Ὁ Γ εἶναι ὁ Β, ὁ Δ, ὀ Ε, ὁ ΣΤ΄. Τὸ νὰ τοῦς ἐνώσεις ἄσχετα ἀπὸ στὴ σχέση σου μὲ τὸν Γ εἶναι ἀπάτη εἰς βάρος τοῦ Χάρου, ποὺ ὁ Χάρος τὴν ἀναγνωρίζει ἀμέσως καἰ δὲν περνάνε οἱ ἐπιταγές σου.Kωσταντῆς Λοῦκοςhttps://www.blogger.com/profile/05242954472747224763noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-31799213823620425492017-01-18T14:21:29.417+02:002017-01-18T14:21:29.417+02:00Βρε εσείς. Πως να επαναστατήσει η Julie και η κάθε...Βρε εσείς. Πως να επαναστατήσει η Julie και η κάθε Julie και ο κάθε Michael; Αν όλους αυτούς δεν τους ενώσεις με έναν πειστικό τρόπο ώστε να δρουν συλλογικά, τότε πως θα γίνει; Εκεί απότυγχάνει ο κομμουνισμός. Δεν μπορεί εγώ με εσένα να ενωθώ στο όνμα κάποιου Στάλιν ή κάποιου Λένιν ή του οποιοδήποτε ηγέτη ή κάποιας εργατικής τάξης (αλήθεια ποιοι ανήκουν στην εργατική τάξη, τώρα πλέον υπάρχυον εξειδικεύσεις, δεν μπορεί να μιλάμε για εργατική τάξη, εκτός αν εννοούμε αποκλειστικά την χειρωνακτική εργασία). Θα ενωθώ όμως μαζί σου όταν κατανοήσω ότι μετέχω ισότιμα κι εγώ ο φτωχός με εσένα τον πλούσιο σε έναν κοινό αγώνα. Όταν θα καταλάβω ότι έχω το ίδιο δικαίωμα να μετέχω ισότιμα στην αρετή, σαν να ξεκινάμε και οι δύο από το σημείο μηδέν, και ο πλούσιος και ο φτωχός. Και ο μόνος κοινός αγώνας ενός φτωχού και ενός πλουσίου είναι η στροφή προς την αγιότητα. Για αυτό και αν δεν έχεις κοινή πίστη που θα οδηγεί σε κοινούς στόχους δεν μπορείς να ενωθείς με τον άλλον με τίποτα, ούτε να επαναστατήσεις. Δεν μπορείς να επαναστατήσεις ειδικά σε καιρούς εξατομίκευσης όπως αυτοί που ζούμε.<br /><br />"Ἄρχισε νά ὀνειρεύεται τόν ἀδάμαστο “ἰσχυρό ἄνδρα”ὁ ὁποῖος μέ τήν ἀποφασιστικότητα καί τίς ἱκανότητές του θά ἐπέβαλε χωρίς ἀναβολές καί ἄσκοπες καθυστερήσεις γρήγορες καί ἄμεσες λύσεις τῆς ἐπιλογῆς του ποῦ θά ἀντικαθιστοῦσαν τούς ἀτέλειωτους, ἀναποτελεσματικούς καί ἀδύναμους κοινοβουλευτικούς διαπληκτισμούς. Στίς ἐκλογές ἐψήφισε ἕνα πρόσωπο ποῦ συνδυάζει αὐτές τίς ἰδιότητες καταδικάζοντας ταυτοχρόνως τήν ὑποκρισία, τήν διαφθορά καί τήν ἐκμετάλευσι".<br /><br />Ε ναι. Και έτσι έρχεται ο ναζισμός.Ιωάννης Σ.https://www.blogger.com/profile/15786184637831946541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-88171016917572349572017-01-17T20:03:16.503+02:002017-01-17T20:03:16.503+02:00Τὰ πρόσωπα ποὺ ἀναφέρετε ἔχουν, νομίζω, τὸ δίλημμα...Τὰ πρόσωπα ποὺ ἀναφέρετε ἔχουν, νομίζω, τὸ δίλημμα ἀνάμεσα σὲ δύο σοφίες. Τὴν σοφία τῆς παιδικῆς ἀγανάκτησης ἐναντίον τῶν ἀναποδιῶν ποὺ οἱ καλοπροαίρετοι ὀνομάζουν ἀναπόφευκτες καὶ τὸ γεγονός ὅτι αὐτὸ ποὺ συμβαίνει συμβαίνει.<br /><br />Ἑν τέλει τὸ δράμα, ἤ μᾶλλον τὸ θρησκευτικὸ μυστήριο στὸ ὁποῖο ἐκφράζονται τὰ προσωπα αὐτά (στὸ μυστήριο ὑπάρχει παρατακτικὴ διάταξη σκηνῶν) εἶναι ἡ πολιτεία σὰν σκηνικὸ σὲ ἕναν θρησκευτικό πίνακα, οἱ κάτοικοι τῆς ὁποῖας δὲν ξέρουν ἄν πρέπει νὰ παλέψουν γιὰ νἄρθουν σὲ πρῶτο πλάνο, γιὰ νὰ ξεκολλήσουν ἀπὸ τὸν πίνακα καὶ νὰ περπατήσουν μέσα στὸ μουσεῖο, ἤ νὰ δώσουν μὲ τὸν τρόπο τους νὰ ποῦν στὸν ζωγράφο ὅτι κάτι πρέπει νὰ προσθέσῃ. Μοιάζουν σὰν τὰ ἀγαλματάκια τοῦ παραμυθιοῦ ποὺ δυσκολεύονται νὰ πιστέψουν ὅτι κάποιος τοῦς ἔδωσε ζωή.Kωσταντῆς Λοῦκοςhttps://www.blogger.com/profile/05242954472747224763noreply@blogger.com