tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post3701455607851928757..comments2023-10-05T08:40:18.549+03:00Comments on Ἀρετὴ ΚΑΙ Τόλμη: Τοῦ αἰγάγρου ( Ἀνδρέας Ἐμπειρίκος - Ὀκτάνα)Σπύρος Σπυρόπουλοςhttp://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-45395389204272415542011-03-07T02:29:43.321+02:002011-03-07T02:29:43.321+02:00Ὡραιότατον! Μεγαλειῶδες!
Ἐπῆρα τὸ ἄρθρον σας καὶ τ...Ὡραιότατον! Μεγαλειῶδες!<br />Ἐπῆρα τὸ ἄρθρον σας καὶ <a href="http://kratylos.blogspot.com/2011/03/blog-post_06.html" rel="nofollow">τὸ ἐμπλούτισα</a>. Εὐχαριστῶ.Φειδίαςhttps://www.blogger.com/profile/11321051330272579103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-22907958126175732182011-02-27T12:10:06.561+02:002011-02-27T12:10:06.561+02:00Ὅπως ἔγραψε καί ὁ Ρουσσώ, ὁ ἄνθρωπος παντοῦ γεννι...Ὅπως ἔγραψε καί ὁ Ρουσσώ, ὁ ἄνθρωπος παντοῦ γεννιέται ἐλεύθερος ἀλλά ζεί σάν σκλάβος.<br /><br />Ὑπάρχει βέβαια καί ἡ ἄποψη τῶν "διαφωτιστῶν" ποὐ βλέπει αὐτή τήν ἀνθρώπινη πορεία σάν δεῖγμα ἐξέλιξης, προόδου, ἀνάπτυξης. Τό ξέκομμα τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τήν φύση, ὁ ἔλεγχος καί ἡ κατάκτησή της. Θέση στεγνή καί μονοκόμματη. Καί ὅπως ἀποδεικνύεται καταστροφική.<br /><br />Ὁ Ρουσσώ δέν ὑποστηρίζει τήν ἐπιστροφή στά σπήλαια. Ἐγώ καταλαβαίνω ὅτι προτείνει τήν συνειδητοποίηση καί ἀξιολόγηση τοῦ ὑπαρκτοῦ παρελθόντος μέσα στόν σημερινό ἄνθρωπο καί κοινωνία, ὥστε νά βγοῦν ἀσφαλέστερα συμπεράσματα γιά τό παρόν καί τό μέλλον. Βρίσκεται δηλαδή σέ ἀντιδιαμετρική θέση μέ τούς ὀπαδούς τῆς "προόδου" πού ἀπορρίπτουν τό παρελθόν σάν κακό ὄνειρο.<br /><br />Ἕνα ἐρώτημα πού προκύπτει: ΑΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΕΙ Ο "ΑΙΓΑΓΡΟΣ", Ο ΚΑΘΕ ΑΙΓΑΓΡΟΣ, ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ;Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-66087118472481368202011-02-26T20:01:09.044+02:002011-02-26T20:01:09.044+02:00Η ιδέα της απόλυτης ελευθερίας πρωταρχικά συνειδητ...Η ιδέα της απόλυτης ελευθερίας πρωταρχικά συνειδητοποιείται από τον σκλάβο. Ο σκλάβος συνειδητοποιεί την ελευθερία, όχι σαν μια κατάσταση την οποία μερικοί άνθρωποι κατέχουν και μερικοί δεν κατέχουν, αλλά σαν καθολική αξία, μέσω του φόβου και της πειθαρχημένης εργασίας του. Η αληθινή ελευθερία για τον σκλάβο, δεν διαχωρίζεται εντελώς από την συνεχή αναζήτησή της, είναι συνεχώς απειλούμενη και ασταθής, έχει μια έμφυτη αστάθεια και συνεπώς τραυματική φύση. <br />Από την άλλη ο μη αμοιβόμενος ελεύθερος που πήρε τα βουνά, εκδιωχθείς από την αμοιβόμενη εργασία, κατέστη αόρατος σε πολλά πεδία (της πολιτικής διαμάχης συμπεριλαμβανομένης), και υπάρχει μόνο στα μάτια του γιατρού (καμμιά φορά), του δικαστή (συχνότερα), και του νεκροθάφτη. Υπάρχει κάποια άλλη εναλλακτική λύση;Flying Demonhttps://www.blogger.com/profile/02325868916616870526noreply@blogger.com