tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post638902693562414188..comments2023-10-05T08:40:18.549+03:00Comments on Ἀρετὴ ΚΑΙ Τόλμη: Ἑλληνάδες μπακαλευόμενοι - Περικλῆς Γιαννόπουλος (2)Σπύρος Σπυρόπουλοςhttp://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-16054425247424093782009-06-29T17:36:53.031+03:002009-06-29T17:36:53.031+03:00Δήμου; Μπλιάχχχχχχ!!!!! Τί νά περιμένεις ἀπό ἄνθρω...Δήμου; Μπλιάχχχχχχ!!!!! Τί νά περιμένεις ἀπό ἄνθρωπο πού αὐτοαναγορεύεται διανοούμενος. Κάτι τέτοιους θά ἔβλεπε στήν ἐποχή του και ὁ Γιαννόπουλος καί ἔβγαζε ἀφρούς...<br />Ἔχω πεῖ ὅτι θά παραθέσω άνάρτηση μέ περί αἰσθητικῆς ἀπόψεις τοῦ Γιαννόπουλου. Θά προηγηθεῖ ὅμως μιά ἀναρτησούλα μέ ἀφορμή τίς ἐκλογές στό Ἰράν...<br /><br />Κατά τήν γνώμη μου τό παρακάτω ἀπόσπασμα ἀπό τό ἄρθρο τοῦ Δελαστίκ<br /><br /><a href="http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826&subid=2&tag=8953&pubid=4236836" rel="nofollow"> Μουσεῖο -κραυγή γιά τά μάρμαρα </a><br /><br />ἐπικυρώνει πλήρως τούς περί φράγκων χαρακτηρισμούς τοῦ Γιαννόπουλου...<br /><br />"Κάθε άνθρωπος αισθάνεται φρίκη όταν συνειδητοποιεί ότι έγινε μια βάρβαρη επιδρομή «πολιτιστικών κανιβάλων» που έπεσαν πάνω στα Γλυπτά με πριόνια, σφυριά και σφήνες προσπαθώντας όπως όπως να τα ξεκολλήσουν - άλλοτε πετυχαίνοντας να αποσπάσουν ολόκληρες πλάκες χωρίς να τους κάνουν ζημιά και άλλοτε κάνοντας τμήματα της ζωφόρου κομμάτια και θρύψαλα.<br /><br />Ενα ρίγος σε διαπερνά όταν συνειδητοποιείς ότι τα κομμάτια της ζωφόρου που έχουμε στην Ελλάδα προέρχονται κυρίως από εκείνα τα σπασμένα τμήματα που οι άνθρωποι του Βρετανού λόρδου θεώρησαν άχρηστα και τα παράτησαν στο χώμα..."Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-45081787916735726792009-06-29T12:08:50.688+03:002009-06-29T12:08:50.688+03:00Protesilae έχεις δίκιο για τον Δήμου και σίγουρα ο...Protesilae έχεις δίκιο για τον Δήμου και σίγουρα οι προπαγανδιστές τύπου New York Times απεγνωσμένα ψάχνουν να βρούν τύπους σαν κι αυτόν για να χρησιμοποιήσουν τις ανοησίες τους σαν ένδειξη εναλλακτικών φωνών που καταπνίγονται στις εκθέσεις του υπουργείου εξωτερικών τους. Πιστεύω πως δεν υπάρχουν πολλές επιλογές άμυνας στις περιπτώσεις αυτές. 94% μπορεί να αποτελέσει πειστικό επιχείρημα ακόμα και για τον Δήμου.Flying Demonhttps://www.blogger.com/profile/02325868916616870526noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-48988532727199843932009-06-29T02:39:34.544+03:002009-06-29T02:39:34.544+03:00Oσες ψηφους και αν ριξουμε FD σε τετοιες ιστοσελιδ...Oσες ψηφους και αν ριξουμε FD σε τετοιες ιστοσελιδες αρκει ενας χυδαιος ψευτης σαν τον Δημου για να ακυρωσει καθε προσπαθεια.Δες εδω τι λεει ο αχρειος(αυτος ο γκουρου των νεοφιλελευθερων):<br /><br />"We used to speak Albanian and call ourselves Romans, but then Winckelmann, Goethe, Victor Hugo, Delacroix, they all told us, ‘No, you are Hellenes, direct descendants of Plato and Socrates,’ and that did it. If a small, poor nation has such a burden put on its shoulders, it will never recover."!!!!!<br /><br />Και τον φιλοξενει ασμενως βεβαια,τον παναθλιο αυτον,η New York Times.Kαι δυστυχως ντρεπομαστε ή φοβομαστε να τον χαρακτηρισουμε οπως του πρεπει:αδιαβαστος και θλιβερος δοσιλογακος, αμερικανοτσολιας.Αυτο ειναι.<br />http://www.nytimes.com/2009/06/24/arts/design/24abroad.html?_r=2&pagewanted=2Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-58783245114345120682009-06-28T18:50:10.915+03:002009-06-28T18:50:10.915+03:00http://www.guardian.co.uk/culture/poll/2009/jun/24...http://www.guardian.co.uk/culture/poll/2009/jun/24/elgin-marbles<br /><br />Απομένει μιά μέρα ακόμαFlying Demonhttps://www.blogger.com/profile/02325868916616870526noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-4390803558467198322009-06-26T00:20:12.196+03:002009-06-26T00:20:12.196+03:00Και ειχε απολυτο δικιο οταν ελεγε:
οἱ Τωρινοί Ἕλλη...Και ειχε απολυτο δικιο οταν ελεγε:<br /><a href="http://www.youtube.com/watch?v=sxQn-zqZt3U&feature=related" rel="nofollow">οἱ Τωρινοί Ἕλληνες εἶσθε οἱ χειρότεροι πού ὑπῆρξαν ποτέ</a><br /><br />ή μηπως θα επρεπε να πει <a href="http://www.youtube.com/watch?v=ENDrXyztTvk" rel="nofollow">οι εμετικοτεροι</a>;Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-31993021636614433372009-06-23T14:09:45.757+03:002009-06-23T14:09:45.757+03:00Ενταξει.Αφου γραφει αυτα που παραθετεις για τον Γ...Ενταξει.Αφου γραφει αυτα που παραθετεις για τον Γυζη συμφωνω,τον παρερμηνευσα στο συγκεκριμενο ζητημα.<br />Τα υπολοιπα τα εχουμε πει και συμφωνουμε. Ειναι οδοστρωτηρας-και καλα κανει- για τις παιδικες ασθενειες του νεωτερου ελληνισμου:την εξαρτηση και την ξενομανια.Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-24541181459656289682009-06-23T11:00:23.665+03:002009-06-23T11:00:23.665+03:00Καλημέρα Πρωτ.
Στήν 1η παράγραφο πού γράφεις συμφ...Καλημέρα Πρωτ.<br /><br />Στήν 1η παράγραφο πού γράφεις συμφωνῶ.<br /><br />Στήν 2η ἔχεις μπερδευτεῖ, ἴσως παρασύρθηκες ἀπό τό χειμαρρῶδες ὕφος τοῦ Γιαννόπουλου. Εἰδικά γιά τόν Γύζη, ὁ λόγος του εἷναι διθυραμβικός. Καί ὄχι μόνο γιά τόν Γύζη. Θά φανεῖ ξεκάθαρα ὅταν θά ἀναρτήσω άπόσπασμα μέ κάποιες περί αἰσθητικῆς ἀπόψεις του άπό τό ἔργο "Ἑλληνική Γραμμή -Ἑλληνικό χρῶμα".<br /><br />Στήν προηγούμενη δέ ἀνάρτηση, μάλλον ἀναφέρεσαι στήν φράση "...Κάθε Γύζης πεθαίνων, κάθε Μιστριώτης κορακιάζων..."<br /><br />Πρόσεξε ὅμως πώς γίνεται ἡ ἀναφορά<br /><br />...Ἕνα Θανατικόν κάθε Ἀνθρώπου καί μία ἀπελπιστική ἐπιδημία μακροβιότητος κάθε Μηδενικοῦ. Κάθε Γύζης πεθαίνων κάθε Μιστριώτης κορακιάζων. Ἕνας σεβασμός κάθε ἀρρώστιας, κάθε ξεμωραμένου Γεροντάματος, κάθε νερουλιασμένου μισθοφάγου...<br /><br />Πρόσεξε τήν ἀντίθεση πού σχηματίζει "θανατικόν κάθε Ἀνθρώπου", καί "ἀπελπιστική ἐπιδημία μακροβιότητος κάθε μηδενικοῦ"<br />Δεύτερη ἀντίθεση σέ συνέχεια καί κατ'ἀναλογίαν μέ τήν πρώτη "κάθε Γύζης πεθαίνων, κάθε Μιστριώτης κορακιάζων", κ.ο.κ.<br /><br />Γιά τήν ἀρχιτεκτονική, δέν ἔχω ἰδιαίτερη ἄποψη, φαντάζομαι πώς άναφέρεται σέ αὐτήν ὅπως καί σέ ἄλλες τέχνες γιά νά καυτηριάσει τόν μιμητισμό τῶν συγχρόνων του.<br /><br />Πάντως,γιά τόν Γύζη γράφει, μεταξύ πολλῶν ἄλλων<br /><br />"... Και διά μυριοστήν καί ὑστάτην ἐδῶ φοράν, ἄς ἐρωτευθοῦν, ἄς ἐρωτευθοῦν μέ πάθος βαθύτερον οἱουδήποτε ἄλλου πάθους τήν Ἀττικήν γῆν. Αὐτή εἷναι ἡ διδάσκαλος πάσης ὡραίας, ἐλαφρᾶς, ἱλαρᾶς σοφίας, λεπτοτάτης αἰσθήσεως, ἡ ἀνέφικτος διδάσκαλος τῆς ἀριστοτεχνίας τῆς γραμμῆς καί τοῦ χρώματος, τῆς τελευταίας λεπτότητος γραμμῶν καί ἁβρότητος χρωμάτων. Καί ἀπό μέσα ἀπό αὐτήν καί μέ ἐγκόλπιον τόν Γύζην - ἄνθρωπον καί ἔργον - ὅταν ἀνατείνουν τά ἐλευθερωμένα των μάτια, θά ἴδουν περιϊπταμένας τάς Γυζείους μορφάς, τήν προϊπταμένην μορφήν τῶν πόθων ὅλων μας, τήν σημαιοφόρον μορφήν τῆς Ἀναγεννήσεως...."<br /><br />Η ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ (1902)<br /><br />Λέει καί γιά ἄλλους παρακάτω, δέν εἷναι ἰσοπεδωτικός ὁ Γιαννόπουλος. Νομίζω ἀπό τήν μιά ἐπικρίνει, μεταξύ πολλῶν ἄλλων, -ἔντονα καί σωστά κατά τήν γνώμη μου - τήν ξενομανία, τόν μιμητισμό, τόν πρόδρομο τοῦ σύγχρονου εὐρωλιγουρισμοῦ, ξεχωρίζοντας ὅμως τούς πραγματικά ἀξιόλογους.<br /><br />Ἐγώ θά ἐπανέλθω σέ 3 μέρες.Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-22347674274927319542009-06-23T01:56:28.296+03:002009-06-23T01:56:28.296+03:00Zαρα, καταρχην να διευκρινισω πως τηρησα την προτρ...Zαρα, καταρχην να διευκρινισω πως τηρησα την προτροπη σου και διαβασα τις αναρτησεις περι Γιαννοπουλου πλεον της μιας φορας.Ειχα να διαβασω κειμενα του απο φοιτητης.Αφου διευκρινισω πως τον θεωρω μεγιστο διανοητη κυριως λογω της αγωνιας που διακατεχει το εργο του για αναζητηση μιας γνησια ελληνικης ταυτοτητας και λογω της ορθης επιλογης του να μαστιγωνει την ακριτη εσπερινολατρεια(δικη μου λεξη),εχω να πω πως σε ορισμενα σημεια τον βρισκω υπερβολικο και ισοπεδωτικο προς τους συγχρονους του.<br /><br />1.Καταρχην να μην λησμονουμε πως συγγραφει την πρωτη δεκαετια του 20 αιωνα. Η Ελλας προερχεται απο την ταπεινωση του 1897,το Παλατι παιζει καθοριστικο ρολο-οσο και αν ο Γεωργιος ο Α υπηρξε συνετος σε σχεση με τον απεριγραπτο υιο του που τον διαδεχθηκε-και το πολιτικο συστημα βουλιαζει στην αναξιοπιστια, την δημαγωγια και την εξαρτηση. Ενα χρονο μετα το θανατο του Γ.ο Στρατιωτικος Συνδεσμος του Ν.Ζορμπα καλει τον Βενιζελο να ηγηθει και αρχιζει η χρυση δεκαετια του 1910-1920.Αν ο Γ. εγραφε,ας πουμε, το 1918 πιστευει κανεις πως τα κειμενα του θα διαπνεονταν απο τον ιδιο πεσιμισμο; Θελω να πω δηλαδη πως καλο ειναι να συναξιολογουμε και την περιρρεουσα πολιτικη ατμοσφαιρα μεσα στην οποια γραφεται ενα κειμενο.<br /><br />2."Ἑλληνική Φυλή, οἱ Ἕλληνες τῆς Εὐρώπης – ΟΙ ΦΩΣΤΗΡΕΣ ΣΟΥ – Σού ἔκαμαν τό Τρομερότερο καί Ἀγριότερο ΚΑΚΟ. Αὐτοί μέ τούς Δασκαλοτσούσιδες καί τούς Κουτσουροκαλλιτέχνες Σου Σέ βούλιαξαν στή ΦΡΑΓΚΟΣΚΛΑΒΙΑ."<br />Εδω θεωρω πως μεσα σε ενα καταρχην ορθο πλαισιο ο Γ. αναλωνεται σε ισοπεδωτικη και μη ρεαλιστικη κριτικη.Ας πουμε επιτιθεται( βλ.προηγουμενη αναρτηση) στον ζωγραφο Γυζη. Ο Ν.Γυζης θεωρειται ο πατερας της συγχρονης ελληνικης ζωγραφικης.Σπουδασε στην Γερμανια και συγκεκριμενα στο Μοναχο που αποτελουσε καλλιτεχνικη Μεκκα της εποχης. Αναντιρρητα διδαχθηκε και υπηρετησε μια δυτικη ζωγραφικη.Ομως η χωρα-και μαλιστα η μιση-ειχε εξαιρετικα προσφατα βγει απο την πιο βαρβαρη και αντιπολιτισμικη οθωμανικη καταπιεση.Ταυτοχρονα στην Δυση επιτελειται μια επανασταση σε καλλιτεχνικο και λιγο αργοτερα και σε επιστημονικο επιπεδο. Ηταν αδυνατο για την Ελλαδα της Μελουνας να αναπτυξει τοτε αυτοφυη και αυτοχθονα καλλιτεχνικη παραγωγη.Αλλωστε οι ελληνες ζωγραφοι που σπουδασαν στην Δυση,στο Μοναχο αρχικα οι πρωτοι και αργοτερα σε Παρισι και Ιταλια-δεν υπηρξαν απλοι αντιγραφεις μιας ξενοφερτης μανιερας.Διακριθηκαν στο εξωτερικο και εγιναν φορεις των συγχρονων καλλιτεχνικων ρευματων που ναι μεν δεν ηταν ελληνογενη,τα υπηρετησαν ομως με τον δικο τους τροπο.Ο Γυζης για παραδειγμα αποκαλειτο "ανατολικος" στην Γερμανια.Με αλλα λογια αν επεκτεινουμε το σκεπτικο του Γ., θα πρεπει να θεωρησουμε και τον Θεοτοκοπουλο εναν απλο δυτικοπληκτο.Ουδεις ομως τολμησε να ισχυριστει ποτε κατι τετοιο.Δεν βλεπω λοιοπν το λογο γιατι να ισοπεδωνονται ο Γυζης,ο Ιακωβιδης,ο Λυτρας, ο Μαλεας, ο Παρθενης κλπ ως απλοι δυτικοπληκτοι, με βαση και μονο το επιχειρημα πως σπουδασαν και υπηρετησαν μια ζωγραφικη που ξεκινησε και ανεδειχθη στη Δυτικη Ευρωπη. Ειναι αλλο πραγμα να υμνουμε την ατοφια ελληνικοτητα του Κοντογλου και του θεοφιλου και αλλο να ισοπεδωνουμε τους λοιπους ως "Φραγκοσκλαβους".<br /><br />3.Η αυτη συλλογιστικη μου ισχυει και για την νυξη που κανει ο Γ. στην Αρχιτεκτονικη.("Oυτε Ελληνικη Αρχιτεκτονικη!!!" λεει...)Ειναι γεγονος πως το Πανεπιστημιο, το Ζαππειο, το Αρχαιολογικο Μουσειο, η Βιβλιοθηκη κ.α σχεδιαστηκαν απο ξενους (συγκεκριμενα γερμανους/δανους αρχιτεκτονες <a href="http://www.imma.edu.gr/imma/building/ziller.html" rel="nofollow">Tσιλερ</a>,<a href="http://www.astronomia.org.gr/asthist/TOUR/people/hansen.htm" rel="nofollow">Χανσεν</a> κλπ).Δηλαδη για να καταλαβω:στην Βαυαροκρατια, με τον νεοκλασσικισμο να κυριαρχει ως ρευμα,ποιος ελληνας να σχεδιασει τα μεγαλα και εμβληματικα κτηρια της πρωτευουσας;Και σε ποιο Πολτεχνειο να σπουδασει τοτε,με ποιους δασκαλους και ποιες αναφορες να διδαχθει;Και γιατι εμεις σημερα ή ο Γ. τοτε, να αισθανομαστε μειονεκτικα για το οτι ενα αδυναμο και πολιτιστικα νηπιακο νεοελληνικο κρατος απυθυνθηκε σε ξενους αρχιτεκτονες που υπηρετουσαν ενα καλλιτεχνικο ρευμα που κυριαρχουσε διεθνως;<br /><br />Μενω εδω και θα επανελθω αυριο.Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-89385251054542254802009-06-23T01:32:46.695+03:002009-06-23T01:32:46.695+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Protesilaoshttps://www.blogger.com/profile/11583567626261871264noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8909733730035040499.post-33445447156455295782009-06-22T20:26:02.414+03:002009-06-22T20:26:02.414+03:00α) μέ μία μόνο ἀνάγνωση μόνο μιά μυρωδιά μπορεῖ νά...α) μέ μία μόνο ἀνάγνωση μόνο μιά μυρωδιά μπορεῖ νά πάρει κανείς, συνιστῶ περισσότερες<br /><br />β) τά τονισμένα καί τά χρωματισμένα γράμματα εἷναι δική μου ἐπιλογή.Σπύρος Σπυρόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/08138098428809193689noreply@blogger.com