Τετάρτη, 7 Φεβρουαρίου 2018

Ὁ Μίκης καὶ οἱ σκορπιοὶ...


Ἀριστερὰ ὁ παραδοσιακὸς αὐριανισμὸς. Δεξιὰ ἡ ἀριστερόστροφη ἐκδοχὴ του, πολὺ πιὸ μοχθηρὴ καὶ ἐπικίνδυνη. Ἄς μὴν ξεγελᾶ ὁ ἐκλεπτυσμένος λόγος τῆς Ε.τ.Σ. ἔναντι τῆς ἐφημερίδος Kontra. Πρόκειται περὶ γκαιμπελισμοῦ καραμπινάτου.

Μετὰ τὴν ὁμιλία τοῦ  Μίκη Θεοδωράκη στὸ Σύνταγμα, στὶς 4/2/2018, ὑπουργοὶ καὶ στελέχη τοῦ ΣΥΡΙΖΑ συνεπικουρούμενα ἀπὸ τόν φιλοκυβερνητικὸ τύπο ( ἡ γκαιμπελίστικη ἀριστερίστικη, ὡς διάδοχος τοῦ Ἰοῦ τῆς Ἐλευθεροτυπίας, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ καὶ οἱ 53 ἔδωσαν τὸν τόνο…), καὶ συντονισμένα μὲ τὰ τρὸλς τοῦ διαδικτύου, ξεχύθηκαν σὲ μιὰ ἀήθη καὶ ἐμετικὴ ἐπίθεση ἐναντίον του, ὅτι τάχα μὲ τὴν παρουσία του καὶ τὸν λόγο του νομιμοποίησε τὴν Χρυσῆ Αὐγὴ. Χρησιμοποίησαν φωτογραφίες, ἐπικαλέστηκαν τὰ ( σαφῶς προβοκατόρικα) χειροκροτήματα τοῦ Κασιδιάρη. Προκαλεῖ τουλάχιστον ἀπορία, πῶς ἡ τόσο ἐξασκημένη στὸ νὰ ξεσκεπάζει τὶς προβοκάτσιες ἀριστερὰ αὐτὸ, ὄχι μόνο τὸ κατάπιε ἀμάσητο, ἀλλὰ ξεδιάντροπα τὸ χρησιμοποίησε ὡς ἐπιχεὶρημα. Ὅλοι αὐτοὶ, οἱ ἐκπρόσωποι τῆς γονατισμένης καὶ ροζουλὶ ἀριστερᾶς θυμήθηκαν ἀκόμη, γιὰ τὴν ἀντικειμενικὴ ἐνημέρωσή μας,  ὅτι εἶχε διατελέσει ὑπουργὸς στὴν κυβέρνηση Μητσοτάκη τὸ 1990, ἀποσιωπῶντας ὅτι ἕνα χρόνο πρὶν, τὸ 1989, ὁ τότε Συνασπισμὸς τὴς ψευτοανανέωσης εἶχε συμμετάσχει στὴν κυβέρνηση Τζανετάκη, πιασμένος ἀγκαζὲ μὲ τὴν Νέα Δημοκρατία τοῦ Κώστα Μητσοτάκη στὴν πιὸ βρώμικη πολιτικὴ σκευωρία τῆς μεταπολίτευσης εἰς βάρος τοῦ Ἀνδρέα Παπανδρέου, μὲ σκοπὸ τὸ διαγούμισμα τῶν πασοκικῶν ψήφων. Δὲν εἶναι τυχαῖο ὅτι τὴν σημερινὴ ἐπίθεση λάσπης καὶ σπίλωσης τοῦ Μίκη  ἀνέλαβαν νὰ φέρουν σὲ πέρας τὰ πιὸ ξετσίπωτα νεώτερης ἡλικίας στελέχη, καὶ ὄχι ἡ παλαιὰ φρουρὰ τοῦ 1989. Σὲ ἀντιδιαστολὴ, γιὰ παράδειγμα, θὰ εἶχε ἐνδιαφέρον μιὰ εὐθεῖα τοποθέτηση τοῦ Γιάννη Δραγασάκη.

Καὶ σὲ ὅσους ἡ ἐπιστροφὴ στὸ παρελθὸν τοὺς προκαλεῖ δυσπεψία - ἐνδεικτικὴ ἡ προσπάθεια ἐξαέρωσης τῆς συμμετοχῆς τοῦ Λεωνίδα Κύρκου τῆς πάλαι ποτὲ συγκυβέρνησης, καὶ τῶν δηλώσεών του, στὰ συλλαλητήρια τοῦ 1992 – ἄς βγάλουμε λίγα φρέσκα κουλούρια, τὸ πολὺ διετίας. Τὸν Ιούλιο τοῦ 2016 ἡ κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ κατέθεσε στην Βουλὴ πρόταση ἀλλαγῆς τοῦ ἐκλογικοῦ νόμου, ὥστε νὰ καταργηθῆ ἄμεσα τὸ μπόνους τῶν 50 ἑδρῶν. Ἡ πρόταση ψηφίσθηκε ἀπὸ ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ καὶ Ἕνωση Κεντρώων καὶ ἔλαβε 179 ψήφους. Ἡ ἄμεση ἐφαρμογὴ της δὲν πέρασε. Τότε στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ἀπέκρουσαν μετὰ βδελυγμίας φῆμες, ἐκ τῶν προτέρων, καὶ ἐκ τοῦ πονηροῦ κατηγορίες καὶ ὑπόνοιες βουλευτῶν τῆς ἀντιπολίτευσης ὅτι ἡ κυβέρνηση ἀδιαφορεῖ γιὰ τὸ ποιὸν τῆς προέλευσης τῶν θετικῶν ψήφων ( βλέπε Χρυσῆ Αὐγὴ), τὶς ὁποῖες καὶ ἐπιζητᾶ, ὁ δὲ πρόεδρος τῆς Βουλῆς Νῖκος Βούτσης εἶχε δηλώσει: «Στη Βουλή δεν υπάρχουν εὐπρόσδεκτες καὶ μὴ εὐπρόσδεκτες ψήφοι  σὲ κανένα ἐπίπεδο» προσθέτοντας, ὅτι ἡ Βουλὴ λειτουργεῖ μὲ 300 καὶ ποτὲ δὲν ἀφαιρέθηκε καμία ψῆφος ἀπὸ καμία μεριὰ.

Καὶ ὡμίλησε πολὺ σωστὰ. Ἡ τυχόν θετικὴ ψῆφος τῆς Χρυσῆς Αὺγῆς σαφῶς καὶ δὲν ὑποδείκνυε ἰδεολογικὴ ταύτιση μὲ τὴν κυβέρνηση. Οὔτε ἡ ψήφιση ὁποιασδήποτε πρότασης ἑνὸς κόμματος ἀπὸ ὁποιοδήποτε ἄλλο σημαίνει συμπόρευση. Ὅλες αὐτὲς οἱ αἰτιάσεις ἀποτελοῦσαν προπαγάνδα, ἀποδεκτὴ μέν ὡς προπαγάνδα, παραπλανητικὴ δὲ ὡς πρός τὴν ούσία τοῦ ζητήματος.

Ἕνα δὲ χρόνο νωρίτερα, τὸν Ἰούνιο τοῦ 2015, τὴν πρόταση γιὰ διεξαγωγὴ τοῦ δημοψηφίσματος ὑπερψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ. Κανένα στέλεχος τοῦ ΣΥΡΙΖΑ δέν ἔνοιωσε τύψεις καὶ ἐνοχές ὅτι ἔδωσε βῆμα γιά τὴν πολιτικὴ νομιμοποίηση τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς, ἤ ὅτι ἔτσι κηλιδώνεται ἡ πολιτικὴ του ὑπόληψη. Καὶ ἔνοιωσε πολὺ σωστὰ.

Μετὰ τὰ παραπάνω παραδείγματα ἄς θέσουμε δύο πολιτικὰ ἐρωτήματα στοὺς ἀριστερόστροφους φωστῆρες τῆς πολιτικῆς ἀνάλυσης, τοὺς ἔχοντες δηλαδὴ μυαλὸ φασολιοῦ: Πρῶτον: μὲ ποιὰ λογικὴ, πέραν τῆς προπαγάνδας, ἐνῷ οἱ θετικὲς ψῆφοι τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς ἐντὸς κοινοβουλίου δὲν χαρακτηρίζονται εὐπρόσδεκτες ἤ μὴ εὐπρόσδεκτες, γιατὶ κάτι τέτοιο δὲν ἰσχύει γιὰ τὰ χειροκροτήματα ἀκριβῶς  ἐκτὸς κοινοβουλίου, στὴν πλατεῖα Συντάγματος; Γιατὶ δηλαδὴ τὰ χειροκροτήματα ἔχουν χρῶμα, καὶ οἱ ψῆφοι δὲν ἔχουν; Δεύτερον: Ἄν, κατ' αὐτοὺς, ἡ ὁμιλία τοῦ Μίκη ἔγεμε μισαλλοδοξίας καὶ συνωμοσιολογίας,  σὲ τὶ διέφερε καὶ πόσο ὀρθολογικὴ ἦταν ἡ δικὴ τους ἄποψη, ὅτι τὴν Κυριακὴ 4/2/2018 ἡ βαριὰ σκιὰ τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς πλάκωνε τὴν πλατεῖα Συντάγματος;

( Ὲδῶ μιὰ διευκρινιστικὴ παρένθεση εἶναι ἀναγκαία. Διαβάζοντας κάποιος τὴν προηγούμενη ἀνάρτησή μας, εὔκολα ἀντιλαμβάνεται ὅτι ἡ θέση μας γιὰ τὸ Μακεδονικὸ σὲ σχέση μὲ τὴν, ἐξ ἴσου συστημικὴ μὲ αὐτὴ τῶν λασπολόγων του, θέση τοῦ Μίκη, εἶναι ἡ μέρα μὲ τὴ νύχτα. Οὺσιαστικὰ ἀντιπαρατίθενται ἡ θέση τῶν «ἐθνομηδενιστῶν» μὲ τὴν θέση τῶν «ἐθνολαϊκιστῶν», μιὰ ἀντιπαράθεση ποὺ δὲν μᾶς ἐκφράζει. Πρόκειται περὶ ὅρων, κατ’ οὐσίαν εἰσαγομένων, ποὺ ἀδυνατοῦν νὰ περιγράψουν τὴν ἰδιάζουσα ἑλλαδικὴ πραγματικότητα. Ἀναπόφευκτα λοιπὸν ἀποπροσανατολίζουν καὶ δὲν τοὺς υἱοθετοῦμε. Οὔτε υἱοθετοῦμε τὸν διαχωρισμὸ σὲ πατριῶτες ἤ κοινωνικοὺς ἀγωνιστὲς καὶ μὴ. Διότι γνωρίζουμε ὅτι σὲ ἐθνικὰ κράτη μὲ τεχνητὴ καὶ ἀνολοκλήρωτη ἐθνικὴ ἤ ταξικὴ συνείδηση ὅπως ἡ Ἑλλάς, καὶ ὁ πατριωτισμὸς καὶ τὸ δίκιο τοῦ ἐργάτη χρησιμοποιοῦνται κυρίως ὡς ὄχημα καριέρας καὶ ἐλάχιστα ὑπέρ τοῦ συνόλου.)

Ἡ οὺσία ὅμως βρίσκεται ἀλλοῦ. Στὸ δικαίωμα καθενὸς  νὰ ἔχει διαφορετικὴ ἄποψη καὶ νὰ τὴν ἐκφράζει ἐλεύθερα δημοσίως, νὰ παρευρίσκεται στὸ συλλαλητήριο χωρὶς νὰ κινδυνεύει νὰ χαρακτηρισθεῖ φασίστας, ἐθνικιστὴς, μισαλλόδοξος ἤ ὁτιδήποτε ἄλλο, μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ ἀρνεῖται στὴν γειτονικὴ χώρα νὰ χρησιμοποιεῖ τὸν ὅρο "Μακεδονία". Ἡ μὲ κάθε τρόπο παρεμπόδιση αὐτοῦ τοῦ δικαιώματος, διὰ μέσου ἀριστερῶν, ἀναρχικῶν καὶ ἀναρχοαυτόνομων συλλογικοτήτων τῆς συμφορᾶς, συνιστᾶ τὸν ἀριστερόστροφο φασισμὸ ποὺ καταδίκασε ὁ Μίκης στὴν ὁμιλία του. Φτάσαμε στὸ σημεῖο ἡ (κατ’ ὄνομα) ἀριστερὰ τῶν διαδηλώσεων καὶ τῶν ἀνοιχτῶν συγκεντρώσεων, νὰ τὶς θάβει καὶ νὰ ὀργανώνει ἀντισυγκεντρώσεις. Καὶ εἶναι πιὸ ἐπικίνδυνος ὁ ἀριστερόστροφος φασισμὸς ἐπειδὴ εἶναι μασκαρεμένος μὲ ἀριστερόστροφες ἰδέες. Ὁ φασίστας ποὺ δὲν ξέρει ὅτι εἶναι φασίστας εἶναι γι’ αὐτὸ τὸν λόγο πολὺ πιὸ ἐπικίνδυνος. Ὁ Μίκης προχθὲς ἔφτυσε ὅλους τοὺς φασισμοὺς. Ἁπλὰ οἱ πιὸ λεπτεπίλεπτοι καὶ ἀνυποψίαστοι φασίστες τῶν συλλογικοτήτων ἔνοιωσαν τὸ τσίμπημα γιὰ τὰ καλὰ καὶ ἄνοιξαν τὸν ὀχετὸ, ἐνῷ τὸ παραμορφωμένο εἴδωλό τους, οἱ πιὸ χοντρόπετσοι καὶ πιὸ ἀναίσθητοι φασίστες, πέρασαν τὴν ροχάλα γιὰ βροχὴ ἀλλὰ ἀντὶ νὰ ἀνοίξουν ὀμπρέλλα τὄριξαν στὀ χειροκρότημα…

Τὸ ὅτι εἶναι συνταγματικὰ κατοχυρωμένο τὀ δικαίωμα τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης δὲν λέει τίποτε, ἄν ὁ δικαιοῦχος δὲν ἐπιδιώκει ἀλλὰ ἀρνεῖται γιὰ ὁποιονδήποτε λόγο νὰ τὸ ἀσκήσει. Ὁ Μίκης διεκδὶκησε καὶ ἄσκησε τὸ δικαίωμα τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης δημοσίως, ἀνεπηρέαστος ἀπὸ πιέσεις καὶ ἐπιθέσεις τὶς ἡμέρες ποὺ προηγήθηκαν, καὶ ἀψηφῶντας τὴν λάσπη ποὺ προγραμματισμένα καὶ συντονισμένα ἀκολούθησε τὴν δημόσια ὁμιλία του. Καὶ τὸ κέρδισε ἀκριβῶς ἐπειδὴ ἀδιαφόρησε ποιὸς θὰ τὸν χειροκροτήσει, ἤ ποιὸς θὰ τὸν ἀποδοκιμάσει.  Συστημικὸς καὶ ὁ ἴδιος ὤν, καὶ μὲ σημαντικὴ ἀπήχηση, προτίμησε νὰ ἀντιταχθεῖ στὴν κυρίαρχη συστημικὴ ἐπιλογὴ. Αὐτὸ καὶ μόνον ἐνόχλησε καὶ τίποτε ἄλλο. Καὶ ἐπειδὴ δὲν μποροῦν νὰ τὸν σπιλώσουν μὲ ὑποθέσεις διαφθορᾶς, ἀφοῦ ὁ Μίκης δὲν εἶναι διεφθαρμένος ὅπως ἡ ΝΔ, τὸ ΠΑΣΟΚ καὶ ὁ ΣΚΑΪ, ποὺ ἔσπευσαν νὰ τὸν καπελώσουν καὶ νὰ ἐπωφεληθοῦν τῆς ἀπήχησής του, ὁ κρουνὸς τὴς λάσπης γιὰ κοινωνικὴ νομιμοποίηση καὶ συμπόρευση μὲ τὴν Χρυσῆ Αὐγὴ ἄνοιξε...

Ἀφοῦ ἡ Χρυσῆ Αὐγὴ δὲν ἔχει ἀλλάξει θέσεις, τελικὰ μήπως ἡ ΑΥΓΗ τοῦ 1992 εἶναι ἡ Χρυσῆ ΑΥΓΗ τοῦ 2018, ἤ τὶς θέσεις τῆς ΑΥΓΗΣ τοῦ 1992 ὑπαγόρευε ὁ τότε "Κασιδιάρης"; Ὁ βουλευτὴς Γ.Κυρίτσης καὶ ἡ  ὁμάδα τῶν 53 τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ἄς μᾶς διαφωτίσει τὶ ἀπὸ τὰ δύο συμβαίνει...
Ὑπάρχει ὅμως μεγαλύτερη πριμοδότηση τῆς Χ.Α., ὅταν σὲ ὅποιον κρατᾶ ἑλληνικὴ σημαία κρεμᾶς τὴν ταμπέλα τοῦ ἐθνικιστῆ; Ἤ ὅταν κάποιος ἐπικαλεῖται τὸν λόγο τὴς Ἐκκλησίας νὰ προσδιορίζεται ὡς σκοταδιστὴς; Ὅλα τὰ φίδια ποὺ ἔχυσαν δηλητήριο κατὰ τοῦ Μίκη γνωρίζουν ἄριστα ὅτι κανεὶς Μίκης δὲν νομιμοποίησε τὴν Χρυσῆ Αὐγὴ, ἀλλὰ ἐπειδὴ οἱ ἴδιοι ἐμμέσως τὴν ἀβαντάρουν προσπαθοῦν νὰ ξεβάψουν ἀλλοῦ τὴν βρωμιά τους. Ξεχνιέται ἡ τηλεοπτικὴ ἐκπομπὴ - πιθανότατα κατὰ παραγγελία - τοῦ συνεπώνυμου τοῦ Μίκη, Σταύρου Θεοδωράκη τὸ 2012, ἕνα ἀφιέρωμα σὲ ἕναν ξεπλυμένο, σιδερωμένο καὶ καλοχτενισμένο Μιχαλολιάκο, καὶ τὸ φλυτζάνι μὲ τὸ ναζιστικὸ λογότυπο σὲ περίοπτη θέση ;  Γνωρίζουν ἄριστα, ὅτι στὶς ἐκλογὲς τοῦ 2009 ἡ Χ.Α. ἔλαβε τὸ 0,29% τῶν ψήφων καὶ μὲ ὅτι μεσολάβησε μέχρι τἰς 4 ἑπόμενες ἐκλογικές ἀναμετρήσεις ( 2 τὸ 2012 καὶ 2 τὸ 2015) ἔφτασε μέχρι τὀ 6,99%. Ἄς ψάξουν νὰ δοῦν τὶ ἔγινε μέσα σὲ αὐτὰ τὰ 6 χρόνια…γιὰ νά βροῦν τὸν ὑπεύθυνο. Τὸ δυστύχημα εἶναι ὅτι ἐνῷ ὁ ΣΥΡΙΖΑ δὲν εὐθύνεται γιὰ τὰ κοινωνικὰ προβλήματα ποὺ ἄλλοι ( ΝΔ, ΠΑΣΟΚ ) δημιούργησαν, τὸ ἀπεχθέστερο ἰδεολογικὰ μέρος του ( βλέπε φράξια τῶν 53 …) ἀναπαράγει τὴν ἀποπροσανατολιστικὴ θεωρία τοῦ συνταγματικοῦ τόξου καὶ τῆς νομιμοποίησης.

«Τὰ στερνὰ τιμοῦν τὰ πρῶτα» εἶναι μιὰ λακωνικὴ καὶ ἰδιαίτερα πυκνὴ σὲ νόημα λαϊκὴ φράση. Καὶ ἔγινε πολὺ τοῦ συρμοῦ ἀπὸ τυχάρπαστους ἀριστεριστὲς, τοῦ πληκτρολογίου καὶ τοῦ καναπὲ, μέχρι περιδιαβαίνοντες κυβερνητικὰ γραφεῖα, γιὰ νὰ ξεχωρίσουν τὸν Μίκη τῆς Μακρονήσου, τῶν Λαμπράκηδων, ἀπὸ τὸν Μίκη τοῦ συλλαλητηρίου, γιὰ νὰ ἐνθυλακώσουν, λουφαδόροι καὶ ἄκαπνοι ὄντες, τὸν πρῶτο Μίκη τῆς φυλακῆς καὶ τῆς ἐξορίας καὶ νὰ πετάξουν στὰ σκυλιὰ τὸν δεύτερο. Δὲν μᾶς ἐντυπωσιάζει. Ὅποιου δὲν τὄχει ἡ μοῖρα νὰ γίνει τίγρης ( Μίκης), κάποια μέρα θὰ γίνει σκορπιὸς (Γ.Κυρίτσης). Ἀνάλογη λαθροχειρία, καὶ προβοκάτσια συνάμα, ἔκανε καὶ ὁ  Κασιδιάρης μόνο ποὺ αὐτὀς καβάτζωσε τὸν δεύτερο Μίκη γιὰ νὰ τονώσει τὸν λειψὸ του πατριωτισμὸ, καὶ πέταξε στὰ σκουπίδια τὸν Μίκη τῆς Ἀντίστασης.

Ἐμεῖς τὀν Μίκη δὲν τὸν τεμαχίζουμε γιὰ νὰ κρατήσουμε ὅτι μᾶς βολεύει ἱκανοποιῶντας ἐγωϊσμούς ἤ μικροκομματικὰ συμφέροντα. Γιατὶ πιστεύουμε, ὅτι ὁ Μίκης στὰ ΣΤΕΡΝΑ του, ἀναλαμβάνοντας τὸ κόστος μὲ τὴν παρουσία του στὸ συλλαλητήριο, τίμησε τὰ ΠΡΩΤΑ του, δηλαδὴ τοὺς κοινωνικοὺς ἀγῶνες ποὺ ἐπίσης μὲ προσωπικὸ κόστος ἔδωσε .

Παρ’ ὅλα τὰ στραβὰ, τὶς κωλοτοῦμπες καὶ κυρίως τὴν ἰδεολογικὴ χρεωκοπὶα τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ἔχουμε ἀρκετὴ πνευματικὴ ἀντοχὴ ὥστε νὰ μὴν κάνουμε τὸ ἐγκληματικὸ λάθος νὰ ξεχάσουμε τοὺς βασικοὺς αὐτουργοὺς τῆς μιζέριας μας, ποὺ ἀρχικὰ εἴμαστε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι, στὸν βαθμὸ ποὺ διαμορφώνουμε τὴν καθημερινότητά μας, καὶ δευτερευόντως τὸ παληὸ διεφθαρμένο κομματικὸ σύστημα ΠΑΣΟΚ – ΝΔ Α.Ε. ποὺ ἔχοντας ἤδη κάνει ἐνέσεις πολιτικοῦ κολλαγόνου συνταγῆς Novartis, ἑτοιμάζεται νὰ ἐπανακάμψει δριμύτερο. Αὐτὸ ποὺ μᾶς ἀνησυχεῖ δὲν εἶναι τόσο ἡ ἐπιμονὴ τοῦ ΣΥΡΙΖΑ νὰ αὐτοπροσδιορίζεται ὡς ἀριστερὸ κόμμα παίζοντας μὲ τὰ νεῦρα μας. Μᾶς ἀνακατώνει ὅτι τὴν ἰδεολογικὴ χρεωκοπία καλύπτει - εἰς βάρος καὶ τοῦ ὑπολοίπου κόμματος - ἡ φασιστοειδὴς ἀπόφυση τῶν 53 σκορπιῶν καὶ τῶν "ἀντιφασιστικῶν συλλογικοτήτων", ποὺ σὰν ἀστυνομία σκέψης κόβει τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα στὰ μέτρα της, βάζοντας τὰ ὅρια στὴν ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης...

18 σχόλια:

  1. Ποιὸ ὄνομα πρότεινε ὁ κος Μίκης Θεοδωράκης γιὰ τὸ κράτος τῶν Σκοπίων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. α)Ἄν θυμᾶμαι καλὰ δὲν πρότεινε.

    β)Ἄλλο εἶναι τὸ θέμα τῆς ἀνάρτησης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εἶχα ὑποψιαστῆι, μὲ τὰ δικά μου συμπεράσματα, πὼς τὸ θὲμα τῆς ἀνάρτησης εἶναι τὸ ἄδειασμα ποὺ κάνουν τὰ σταλινικὰ κόμματα σὲ ὅποιον δὲν ἀκολουθεῖ τὴν γραμμή - ὅποιος καὶ ἄν εἶναι αὐτός.

    Τὸ ῥώτησα ὅμως διότι κατὰ τὴν γνώμη μου αὐτὸ τὸ θέμα προκύπτει ἀπὸ τὸ κεντρικό, ποὺ εἶναι ἡ ὀνομασία του κράτους τῶν Σκοπίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εὖγε Σπύρο! Πολὺ ὡραῖο ἄρθρο. Τὸ κοινοποίησα στὸν λογαριασμό μου στὸ facebook.Δημήτρης Κιτσίκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ἐλπίζω νὰ μοῦ ἐπιτρέπετε νὰ ξαναἐκθέσω τὸν προβληματισμό μου μὲ μεγαλύτερη ψυχραιμία. Τὸ αἶσχος ποὺ λέγεται καπέλωμα μέσωι κουτσομπολιοῦ ἐκ μέρους τῆς Ἀριστερᾶς ἤ λεγομένης Ἀριστερᾶς κατὰ τοῦ Μίκη Θεοδωράκη εἶναι ἕνα πρᾶγμα, καὶ τὸ τί εἶπε ὁ Μίκης εἶναι κάτι ἄλλο. Ἐμένα μὲ καίει προσωπικὰ κάτι πολὺ πιὸ βαθὺ ἀπὸ τὸ συλλαλητήριο. Ὅτι στὴν Ἑλλάδα γίνεται ἕνας διαχωρισμὸς μεταξὺ χειρωνάκτων (μισθωτῶν οὐσιαστικά, δούλων) καὶ ἰντελλιγκέντσιας μὲ τὴν τελευταία νὰ εἶναι ἀναγκασμένη προκειμένου νὰ κρατήσηι τὴν ὑπόστασή της νὰ ὑπηρετεῖ λόγωι καὶ ἔργωι τὴν ἐθνικοφροσύνη. Ἡ ἑθνικοφροσύνη εἶναι ταυτόχρονα ταξικὴ καὶ ξένη κυριαρχία, οἰκονομικὴ καὶ ἀστυνομική. Εἶναι ἕνας οἰκονομικὸς ἐκβιασμός - ἄν δὲν εἶσαι ἐθνικόφρων, πρέπει νὰ πληρώσηις καὶ ἄν δὲν ἔχεις νὰ πληρώσηις καὶ δὲν εἶσαι καὶ ἐθνικόφρων, ἀντίο.

    Δὲν εἶναι θέμα προσωπικῆς ἐμπάθειας. Ἀλλὰ ἐφόσον ἡ κοινωνικὴ διαμαρτυρία γίνεται δεκτὴ μόνο σὰν ἐθνικοφροσύνη ἡ λογοκρισία εἶναι καθολική. Δὲν ὑπάρχει γιὰ μένα καμία διαφορὰ μεταξὺ πατριωτισμοῦ καὶ ἐθνικοφροσύνης (σὲ αὐτὸ συμφωνῶ μὲ τὸν Κωνσταντῖνο Πλεύρη). Καὶ τὰ δύο εἶναι γιὰ μένα ἐκφράσεις ταξικῆς κυριαρχίας ποὺ ἐκδηλώνονται μέσωι τοῦ στρατοῦ, τῆς ἀστυνομίας καὶ τῆς διοίκησης. Εἶναι μεγάλη ἡ ἀνησυχία μου ὅτι ὁ Μίκης Θεοδωράκης ὑπηρετεῖ ἀκόμη διὰ τοῦ λόγου του στὸ συλλαλητήριο, διὰ τῆς μουσικῆς του ἴσως μέχρι τώρα, καὶ συνεχίζει, ἕνα καναλιζάρισμα τῆς σνείδησης πρὸς τὴν ἐθνικοφροσύνη, πρᾶγμα ποὺ ὄταν παρουσιάζεται σὰν αὐθόρμητο, εἶναι ἁκόμα πιὸ καταπιεστικό. Τὸ κυριώτερο ὅμως εἶναι ὁ αὐτοτραυματισμὸς ποὺ κάνει κάποιος ποὺ προσαρμόζει ἑαυτὸν στὴν ἐθνικοφροσύνη. Εἶναι σὰν κάποιος ποὺ πάει νὰ πέσει ἀπὸ τὴν ταράτσα καὶ ἑσὺ αὑτόματα τρέχεις νὰ τὸν συγκρατήσῃς. Δὲν εἶναι μῖσος κατὰ τοῦ Θεοδωράκη, ἐκ μέρους μου, ἀλλὰ ἀνησυχία ΓΙΑ τὸν Θεοδωράκη ὅτι παίζει τὸ παιχνίδι τοῦ ΣΥΡΙΖΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ἐμπαθὴς μπορεῖ νὰ μὴν εἶσαι, ἐγωπαθὴς ὅμως εἶσαι 100%...καὶ ἀναφέρομαι στὸν τρόπο ποὺ "ἐπιβάλλεις" ἕνα πράγματι ἐνδιαφέρον σχόλιο, ἀλλὰ ἄσχετο μὲ ὅτι προσπαθῶ νὰ ἀναδείξω στὴν παροῦσα ἀνάρτηση. Καὶ εἶναι κάτι ποὺ κάνεις συχνὰ. Ἐξ ἄλλου πολλὰ ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ἀναφέρεις τὰ ἔχω θίξει στὸ παρελθὸν. Καὶ μὴ μοῦ γράψεις γιὰ κείμενα αὐτάρκη καὶ μὴ, γιὰ κεντρικὰ ἤ περιφερειακὰ ζητήματα.
    Γι αὐτὸ λοιπὸν δὲν πρόκειται νὰ ἀναφέρω τώρα, ἐδῶ, σὲ τὶ συμφωνῶ καὶ σὲ τὶ διαφωνῶ μὲ αὐτὰ ποὺ γράφεις περὶ Μίκη, ἐθνικοφροσύνης, πατριωτισμοῦ, συλλαλητηρίου...Ἄσε ποὺ νομίζω ὅτι ἄν κάτι ποὺ γράφει ὁ ἄλλος δὲν ἐξυπηρετεῖ τὸν προβληματισμὸ σου, δὲν διστάζεις νὰ τὸ τσαλαπατήσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στὴν οὐσία δηλαδὴ κάνω αὐτὸ ποὺ κάνουν ὅλοι, π.χ. στὸ παράδειγμά σας τοῦς ἐνδιαφέρει μόνο τί εἶπε καὶ δὲν εἶπε ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς σὲ σχέση μὲ τὴν δική τους ἑγωπάθεια καὶ τὶς δικές τους ὀνειρώξεις. Εἶμαι ἔνοχος λοιπόν.

    Ἄν ὅμως τὸ θέμα εἶναι ἐπεῖγον, δηλ. νὰ πρέπει νὰ εἰπωθῆι τί ἐννοεῖ, γρήγορα - διότι ὁ χρόνος πιέζει = ἔχω κάποιο ἐλαφρυντικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ...δευτερολογῶ γιὰ νὰ κάνω τὴν σκέψη μου ἁκόμα πιὸ εὐκρινῆ. Ἑγὼ ἔχω ὑπόιν μου τὸν Ἅγιο Πορφύριο. Αὑτὸς βρέθηκε σὲ μιὰν ὁμήγυρη ἁντίστοιχη σὲ μέγεθος μὲ αὑτὴν τοῦ Συλλαλητηρίου τοῦ Συτάγματος. Καὶ ἑνῶι περιμέναν νὰ κοροϊδέψηι τὴν χριστιανικὴ θρησκεία, φώναξε- εἶμαι Χριστιανός! Ἄς ποῦμε πὼς ἐγὼ διακρίνω πὼς ὁ κος Θεοδωράκης βρέθηκε στὴν ἴδια ἁκριβῶς θέση μὲ τὸν Πορφύριο ἁλλὰ ἁντὶ νὰ πῆι αὐτὸ ποὺ τοῦ πνιγε τὰ στήθη, συνέχισε νὰ κοροἰδεύει τὴν χριστιανικὴ θρησκεία. Δὲν δικαιολογοῦμαι νὰ πῶ, κε Κιτσίκη, κύριε Σπυρόπουλε, ὁ ἄνθρωπος ὑποφέρει, δὲν μπορεῖ νὰ τὸ πῆι, συνεχίζει νὰ τὸν πνίγει ἡ αὐτολογοκρισία. Εἶναι ἑπεῖγον, τὸ πρόγραμμα πρέπει νὰ διακοπῆι ἔχουμε ὄχι πραξικόπημα ἁλλὰ παράταση τοῦ πραξικοπήματος μέχρι θανάτου! Παρατῆστε τα, πρέπει νὰ τὸν σώσουμε, μὴν τὸν ὁδηγεῖτε στὸ νεκροτομεῖο! Τὸ κάνω γιὰ νὰ γίνηι φασαρία, τὸ κάνω σωστά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μὴν ἀνησυχεῖς , εἶσαι εὐκρινέστατος. Γιὰ ἐμένα τουλάχιστον. Γιὰ σένα δὲν ξέρω ἄν ἔγινε εὐκρινὲς,-ἄν καὶ ἔκανα μιὰ μικρὴ παρένθεση στὸ ἄρθρο μου - ὅτι ἐλάχιστα μὲ ἀπασχόλησε τὶ εἶπε ὀ Μίκης στὸ Σύνταγμα. Ἄλλὰ ξαναλέω, μπροστὰ στὴν ὅποια προβληματικὴ σου ἡ ὀπτικὴ τοῦ ἄλλου ἔχει γιᾶ σένα καθαρὰ χρηστικὴ ἀξία.

    Ἡ σχέση σου μὲ τὸν Θεοδωράκη μοῦ θυμίζει ὅλο καὶ περισσότερο τὴν σχέση τὴς Ἑλένης Λουκᾶ μὲ τὸν Τζίμη Πανούση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ὑποθέτω ὅτι ἑγὼ στὸ ζευγάρι σὰν Λοῦκος εἶμαι ἡ Λουκᾶ καὶ ὁ Μίκης ὁ Πανούσης. Τέλος πάντων ἑγὼ δὲν θέλω νὰ σᾶς πρήξω ἄλλο, αὐτὸ τὸ σύστημα ὑποτιθέμενης σύγκρουσης μεταξὺ ἑθνικοφρόνων καὶ διεθνιστῶν καὶ φιλελευθὲρων κ.λ.π. κ.λ.π. γίνεται γιὰ τὸ μπαγιόκο. Καὶ θὰ ἤθελα ὁ Μίκης νὰ εἶχε μιλήσηι ἁπερίφραστα γιὰ τὸ μπαγιόκο γιατὶ εἶχε τὴν εὐκαιρία. Σᾶς παρακαλῶ ἄν εἶμαι ἐκτὸς θέματος, ἁπλῶς μὴν τὸ σχολιάσετε, κατάλαβα τί λέτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σωστὰ ὑποθέτεις...

    Προσωπικὰ δὲν ζητάω ἀπὸ ἄλλους ( πχ Μίκης...),νὰ μιλᾶνε γιὰ λογαριασμὸ μου. Ἄν κάποιος θέλει νὰ αὐτολογοκριθεῖ ( ὅπως κάνει τὸ 99,999% τῶν ἀνθρώπων) α) ἀφ' ἑνὸς τὸ ξέρει μόνο ὁ ἴδιος καὶ β) ἀφ' ἑτέρου εἶναι καθαρὰ δικὸς του λογαριασμὸς. γ)Ἄν ὅμως λογοκρίνεται ἄμεσα ἤ ἔμμεσα ἀπὸ τρίτο μὲ ἀφορᾶ. δ) Ἄν ἀσχοληθῶ μὲ τὴν οὐσία τῶν ἴδιων λεγομένων,τοῦ αὐτολογοκριμἐνου ἤ τοῦ εὐθαρσῶς ὁμιλοῦντος, θὰ τὴν κρίνω μὲ τὸν ἴδιο ἀκριβῶς τρὸπο.

    Ἄν λοιπὸν κατάλαβες ὅτι ἀσχολήθηκα μὲ τὸ γ) καὶ ἐλάχιστα καὶ ἔμμεσα μὲ
    τὸ δ) καὶ καθόλου μὲ τὰ α}καὶ β), τότε σωστὰ κατάλαβες καὶ δὲν πρόκειται νὰ συνεχίσω τὸν σχολιασμὸ. Αὐτὸ δηλαδὴ ποὺ τώρα μοῦ ζητᾶς δὲν θά ἔπρεπε νὰ τὸ ἔχεις ξεκινήσει...

    ΥΓ Αὐτὰ περὶ μπαγιόκου εἶναι γενικόλογος ἀφορισμὸς ἐντυπώσεων. Νομίζω ἐξέφρασα καλύτερα τὴν δυσπιστία καὶ τὴν ἐπιφυλακτικότητά μου στὴν ἐμβόλιμη παρένθεση τῆς ἀνάρτησης ( ἄν τὴν πρόσεξες...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Bεβαίως τὴν πρόσεξα. Δὲν διαφωνῶ καθόλου μαζί σας σὲ ὅ,τι γράφετε γιὰ τὸν γκαιμπελισμὸ τῆς Ἑφ. Συν. καὶ θὰ προσέθετα προσωπικὰ καὶ ἄλλα στὴν λίστα. Ἁπλῶς τυχαίνει νὰ θεωρῶ ὅτι αὑτὸ εἶναι τὸ λιγότερο σημαντικὸ ζήτημα καὶ ὅτι ὑπῆρξε μιὰ σκηνοθεσία ὥστε νὰ φανῆι τὸ σημαντικότερο. Μὲ καταλάβατε; Δηλαδὴ ὅτι εἶναι γ. Καὶ περνάει σὰν α,β. Συγγνώμη ποὺ σᾶς τἄπρηξα. Λέω δηλαδὴ ὅτι παίζει γ στὴν φάση, κάνει πρόβα τζενεράλε. οκ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ...περὶ γ καραμπινάτου. Αὐτὸ προσπαθῶ νὰ σᾶς πῶ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ...τὸ δὲ μπαγιόκο εἶναι ΟΛΑ τὰ λεφτὰ ὅλων ὅσων ζοῦν ἁπὸ τὴν ἑθνικοφροσύνη, ἀπὸ τὸν πρῶτο ὡς τὸν τελευταῖο. Καὶ σὲ αὐτοὺς συγκαταλέγονται οἱ ἀντιεθνικόφρονες, ὅπως ἁκριβῶς μέχρι τὴν μεταπολίτευση τὸ κράτος καὶ παρακράτος ζοῦσε ἁπὸ τόν... κομμουνισμό. Δὰτ ὶζ δὲ μπαγιόκο, εἶναι ἕνα μεγάλο καὶ πεπερασμένο ποσὸ ἁνταλλακτικῆς ἁξίας. Ἑπειδὴ ἑπιτέλους βρέθηκε (προσοχὴ δὲν ὑπερασπίζομαι τὴν κυβέρνηση) ἕνας καταλύτης νὰ διαλύσηι αὑτὸ τὸ μεῖγμα, τὸ Μακεδονικό, (ἁντίστοιχος τοῦ Κυπριακοῦ πρὸ τῆς χούντας) ὅλοι αὐτοὶ ποὺ κατέχουν τὸ μπαγιόκο σκέφτονται τρόπους νὰ μὴν τὸ χάσουν. Φαντάζομαι δὲν σᾶς ἁρκεῖ αὑτὸ πο ἔγραψα, δὲν ἔχω ὅμως κάτι καλύτερο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ...τὸν Μίκη λοιπὸν ἐπειδὴ εἶναι διφορούμενος, τὸν βάζουν στὴν μέση καὶ οἱ μὲν καὶ οἱ δὲ προκειμένου νὰ κρατήσουν τὰ λεφτά τους καὶ οἱ δύο. Αὺτοὶ εἶναι οἱ λογοκριτές, δὲν εἶναι λ.χ. οἱ Ἀμερικάνοι. Καὶ τοῦ λένε- Μίκη, πὲς μιὰ μαλακία νὰ κρατήσουμε τὰ λεφτουδάκια μας. Καὶ αὑτὸς τὴ λέει! Συγγνώμη πάλι ἄν ἔφυγα ἑκτὸς θέματος. Μετὰ τὸν Μίκη θάρθει ἕνας καραβανᾶς καὶ πάει λέγοντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Συγγνωμη γιἀ τἀ πολλά, φεύγω γιἀ ταξίδι καἰ γιἀ κάποιον λόγο θεωρῶ ὅτι ΠΡΕΠΕΙ νἀ τὀ ξεκαθαρίσω. Τἀ παρακάτω τἀ λέει ὁ Γκλἐν Γκοὐλντ. Ὅπου Ῥάσσιαν βάλτε Γκρῆκ καἰ ὅπου Σοστακόβιτς, Θεοδωράκης.should say that Shostakovich suffers less from the nagging persecutions of Party-imposed direction (after all, a man of his ingenuity could surely urmount some of that simply by taking refuge in the spiritual ivory tower of his work) than from an overdose of the Russian guilt complex-that he struggles unsuccessfully against a conscience which encourages the idea that duty has named a certain goal for his talents and that, whatever the cost, he must adapt himself in the manner required to attain it. EYXARISTO GIA OLA!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ὡραῖο σενάριο δὲ λέω...Καὶ συγγνῶμες ἔχει μέσα καὶ εὐχαριστῶ, ἀπ'ὅλα...
    Καὶ τὸ ἕνα ξεκαθάρισμα μετὰ τὸ ἄλλο...

    Ἐλπίζω νὰ ξέδωσες ἀρκετὰ...

    ΥΓ Σκέψου μόνον μὴπως μὲ τὸν τρόπο σου συμβάλλεις σὲ αὐτὸ ποὺ περιγράφεις ἐσὺ ὡς γ)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εξαίρετο άρθρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή